شورای ششم حامی شهروندان معلول و توانیاب است
شورای ششم حامی شهروندان معلول و توانیاب است
شورای ششم و مدیریت شهری در این دوره، رویکرد حمایتی نسبت به این قشر از جامعه داشته و پیوسته سعی کرده با سیاست‌گذاری‌ها و اقدامات مختلف در این راستا گام بردارد؛ مصوبه حمایتی اخیر در باب کمک به مراکز توانبخشی و نگهداری معلولین، مصداق بارز دیگری از این رویکرد است که قطعا در آینده نیز ادامه خواهد داشت.

به گزارش پایگاه خبری معماری و نما،شهروندان معلول و توانیاب؛مجید دبیریان در گفتگویی با اشاره به مصوبه اخیر شورای اسلامی شهر درخصوص کمک به مراکز توانبخشی و نگهداری معلولین تحت نظارت مدیریت بهزیستی شهرستان مشهد مقدس، اظهارکرد: یکی از مهمترین ماموریت‌ها و رسالت‌های مدیریت شهری، نقش‌آفرینی در عرصه اجتماعی است.

وی با بیان اینکه شورای اسلامی شهر، در قالب مصوبات مختلف، تسهیلات متنوعی را برای عموم شهروندان درنظر گرفته، گفت: شهروندان معلول و توانیاب به دلیل محدودیت‌های خود، امکان استفاده و بهره‌مندی از همه امکانات شهری را ندارند؛ برهمین اساس، طبیعی است که رویکردهای حمایتی خاصی را نسبت به این عزیزان اعمال کنیم تا بخشی از این نقصان را جبران نماییم.

دبیریان افزود: با توجه به درخواست کمک مالی مراکز توانبخشی و نگهداری معلولان و با درنظر گرفتن حجم بالای فعالیت‌های خیریه این مجموعه‌ها و وضعیت اقتصادی حاکم بر کشور، شهرداری مشهد مقدس در راستای رسالت و وظایف اجتماعی خود، لایحه حمایتی را برای تصویب به شورای اسلامی شهر ارائه نمود.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد مقدس خاطرنشان کرد: با نظر اعضای شورای اسلامی شهر، لایحه ارائه شده از سوی شهرداری اصلاح و جامعه دربرگیرنده برای استفاده از این تسهیلات فراتر رفت؛ طبق این مصوبه، شهرداری می‌تواند نسبت به اعطای کمک به تمامی مراکز توانبخشی و نگهداری معلولان جسمی و حرکتی که تحت نظارت مدیریت بهزیستی شهرستان مشهد فعالیت می‌کنند، تا مبلغ ۵۰ میلیارد ریال، با هماهنگی اداره کل بهزیستی استان در سال جاری اقدام نمایند.

بخوانید:  مشهد در حوزه ورزش بانوان در سال ۱۴۰۲ متحول می‌شود

دبیریان گفت: شورای ششم و مدیریت شهری در این دوره، رویکرد حمایتی نسبت به این قشر از جامعه داشته و پیوسته سعی کرده با سیاست‌گذاری‌ها و اقدامات مختلف در این راستا گام بردارد؛ مصوبه حمایتی اخیر در باب کمک به مراکز توانبخشی و نگهداری معلولین، مصداق بارز دیگری از این رویکرد است که قطعا در آینده نیز ادامه خواهد داشت.