رشد ۶۷۵ درصدی اعتبارات مرمت و احیاء بافت‌ تاریخی مشهد
رشد ۶۷۵ درصدی اعتبارات مرمت و احیاء بافت‌ تاریخی مشهد
بودجه احیا و مرمت بافت‌های تاریخی شهر، در سال ۱۴۰۲ افزایش ۶۷۵ درصدی داشته است.

به گزارش پایگاه خبری معماری و نما،بافت‌ تاریخی مشهد؛ حمید ضمیری با بیان اینکه بودجه سال ۱۴۰۲ شهرداری مشهد در راستای حفظ، مرمت، احیا و تملک ابنیه و بافت‌های تاریخی ۶۷۵ درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است، اظهار کرد: این اعتبار در سال گذشته ۱۳ میلیارد تومان بوده که امسال به ۸۶ میلیارد تومان افزایش یافته است.

وی افزود: علاوه بر این بودجه، در قالب پروژه‌های زودبازده و احیاء گذرهای تاریخی در بافت پیرامونی حرم مطهر رضوی، اعتبارات دیگری نیز در نظر گرفته شده که این رویکرد نشانگر توجه ویژه شورای ششم به موضوع مهم صیانت از تاریخ و هویت شهری است.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر مشهد بیان کرد: از جمله اقدامات صورت گرفته در این خصوص می‌توان به احیاء راسته بازارهای تاریخی و قدیمی شهر، احیاء مسیرهای تشرف، احیاء ابنیه تاریخی و واجد ارزش، جداره‌سازی ابنیه تاریخی، حفاظت از حریم منظر مرقد منور رضوی(ع)، احیاء مسیر حرکت امام‌رضا(ع) و ارتقاء کیفیت زندگی در بافت‌های تاریخی اشاره کرد.

ضمیری گفت: کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر مشهد در تداوم این رویکرد، ضمن حمایت از افزایش این اعتبارات برای سال‌های آینده، انتظار دارد که شهرداری با اولویت نسبت به جذب اعتبار و اجرای پروژه‌های مصوب اقدام کند.

بخوانید:  کلان پروژه های عمرانی در مشهد اولویت‌ سال آینده شهرداری است

وی ادامه داد: دیگر خواسته و مطالبه ما، اجرای تکالیف قانونی دستگاه‌های اجرایی از جمله اجرای کامل قوانین حمایت از مرمت و احیاء بافت‌های تاریخی- فرهنگی و ضوابط حفاظت از بافت‌های تاریخی است. با اجرای کامل وظایف و ماموریت‌ها از سوی دستگاه‌های اجرایی دخیل، تمامی ابنیه تاریخی و واجد ارزش در سطح شهر مشهد احیاء خواهد شد و بهره‌برداری متناسب با این ابنیه صورت می‌گیرد.