نگاه بین‌المللی در حوزه اقتصادی حاکم شود
نگاه بین‌المللی در حوزه اقتصادی حاکم شود
اگر به دنبال رشد و توسعه اقتصادی در این شهر هستیم، باید رویکرد و نگاه بین‌المللی در حوزه اقتصادی داشته باشیم؛ البته باید توجه داشت، پیش‌نیاز این مهم، جلب اعتماد سرمایه‌گذار است.

به گزارش پایگاه خبری معماری و نما،حوزه اقتصادی؛موسی‌الرضا حاجی‌بگلو در گفتگویی با اشاره به انتصاب معاون و رئیس جدید سازمان اقتصادی، سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری مشهد مقدس، اظهارکرد: شورای ششم از ابتدای فعالیت خود تاکنون، پیوسته تاکید جدی بر حوزه اقتصادی و سرمایه‌گذاری داشته و مولفه‌ها و شاخصه‌های مختلفی را به عنوان نقشه راه برای این سازمان ترسیم نموده است.

وی گفت: یکی از محوری‌ترین رویکردها، جذب سرمایه‌گذاری خارجی است؛ اگر شعار مشهدالرضا(ع)، جهانشهر برکت و کرامت را برای این دوره از مدیریت شهری برگزیدیم، یکی از زمینه‌های تحقق آن، معطوف به حوزه اقتصادی است.

حاجی‌بگلو با بیان اینکه اگر به دنبال رشد و توسعه اقتصادی در این شهر هستیم، باید رویکرد و نگاه بین‌المللی در حوزه اقتصادی داشته باشیم، افزود: البته باید توجه داشت، پیش‌نیاز این مهم، جلب اعتماد سرمایه‌گذار است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس با اشاره به قانون درآمدهای پایدار، تصریح کرد: با تصویب و ابلاغ این قانون، مسئولیت سازمان اقتصادی و سرمایه‌گذاری دشوارتر شده است؛ برای جبران درآمدها باید به شیو‌ه‌های نوین مالی روی آوریم و رویه‌های جدید در دستورکار قرار گیرد.

حاجی‌بگلو با تقدیر و تشکر از زحمات دوساله «محمود عیدی»، معاون سابق شهردار و رئیس پیشین سازمان اقتصادی و سرمایه‌گذاری شهرداری مشهد، گفت: عملکرد سازمان، از ابتدای شورای ششم تاکنون شایسته تقدیر بوده و به ویژه در حوزه انتشار اوراق مشارکت، قدم‌های سازنده‌ای برداشته شده که در کشور بی‌نظیر است.

بخوانید:  حرکت معاونت شهرسازی شهرداری مشهد سمت توسعه پایدار

وی افزود: تحول در سازمان اقتصادی، طی ۲ سال اخیر باید کاملا ملموس باشد و شعار حمایت از حضور سرمایه‌گذار، فراتر از حرف و شعار محقق شود؛ مطالبه اصلی ما جذب سرمایه‌گذار است و شهردار و معاون اقتصادی باید مجدانه در این مسیر گام بردارد و مجری سیاست شورا باشد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس با اشاره به انتصاب جدید رئیس سازمان اقتصادی که خود برخاسته از بدنه شهرداری است، افزود: قطعا مطالبه شورا از نیروهای بدنه شهرداری، فراتر از دیگر افراد است چراکه همکاران شهرداری، افرادی توانمند، با سابقه و زبده هستند که اعتماد شهردار را به خود جلب کرده‌اند.