تعریض بلوار استقلال گامی که پس از سال‌ها برداشته شد
تعریض بلوار استقلال گامی که پس از سال‌ها برداشته شد
تعریض بلوار استقلال، اقدامی بوده که براساس پوسته مصوب، پس از 40 سال در این دوره از مدیریت شهری محقق شده است.

به گزارش پایگاه خبری معماری و نما،تعریض بلوار استقلال؛ ایمان فرهمندی در گفتگویی با بیان اینکه بازگشایی معابر شهر برای تسهیل تردد شهروندان، یکی از برنامه‌های شاخص این دوره از مدیریت شهری است، اظهارکرد: مصادیق این رویکرد و نگاه را در محدوده‌های مختلف شهری همچون خیابان دانش، سه‌راه شهید محسن کاشانی و غیره شاهد هستیم.

وی گفت: یکی از گره‌های ترافیکی که سال‌های متمادی باقی مانده بود و مشکلات زیادی را برای شهروندان به همراه داشت، ضلع غربی تقاطع میلاد در بلوار امامت بود که به جهت وجود مدرسه، شاهد کم‌بودن عرض معبر بودیم.

فرهمندی با بیان اینکه تعریض بولوار استقلال جزو پروژه‌های سال ۱۴۰۲ شهرداری منطقه یازده بوده، افزود: در گام اول، به واسطه توافق با آموزش‌وپرورش و مالک مدرسه، این ملک تخریب و هم‌زمان بیش از هزار متر عقب‌نشینی برای تعریض این خیابان انجام شد.

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد مقدس تصریح کرد: با اجرای پروژه تعریض بلوار استقلال، تداخل عابرپیاده و خودرو کاهش پیدا خواهد کرد و بخش عمده‌ای از ترافیک این معبر پرتردد کم می‌شود؛ ضمن اینکه تا پوسته مصوب، عقب‌نشینی خواهیم داشت.

فرهمندی با بیان اینکه این پوسته، قدیمی و ابلاغ آن سبقه ۴۰ ساله‌ دارد، گفت: تعریض خیابان و تخریب مدرسه باید سال‌ها قبل صورت می‌گرفت ولی محقق نشده بود و سرانجام امسال به نتیجه رسی

بخوانید:  میزان افزایش نرخ عوارض ۱۴۰۲ برابر نرخ تورم اعلامی مرکز آمار

وی افزود: با تعریض این تقاطع، علاوه بر عبور و مرور خودروها، تردد عابران پیاده نیز تسهیل شده و از سوی دیگر، به جهت اقتصادی، برای کاربری‌های تجاری موجود نیز ارزش افزوده ایجاد می‌شود.

فرهمندی با اشاره به مباحثی که پیرامون ایجاد و یا عدم ایجاد راستگرد در تقاطع مطرح می‌شود، اظهارکرد: برخی از کنشگران حوزه حمل‌ونقل و ترافیک شهری معتقد به احداث راستگرد هستند چراکه تردد خودروهای شخصی را تسهیل می‌کند.

وی با بیان اینکه ایجاد راستگرد، بار ترافیکی را از تقاطع میلاد به چهارراه آزادشهر منتقل می‌کند و موجب تشدید ترافیک می‌شود، گفت: رویکرد کلی آیین‌نامه جدید طراحی معابر شهری، کاهش پیش‌بینی تسهیلات برای خودروهای شخصی و تسهیل تردد پیاده و حمل‌ونقل پاک است.

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد مقدس افزود: به لحاظ آیین‌نامه، ایجاد راستگرد در تقاطع‌ها، مدنظر مدیریت شهری نیست و به سمت کاهش تسهیلات برای خودروهای شخصی باید برویم.فرهمندی تصریح کرد: برهمین اساس، عدم اجرای راستگرد، گزینه مطلوب‌تری است چراکه فضای بیشتری را در اختیار تردد ایمن و همراه با آرامش عابران پیاده قرار می‌دهد.