اتصال مترو به حرم مطهر تا نیمه سال آینده
اتصال مترو به حرم مطهر تا نیمه سال آینده
با اوراق مشارکت 3 هزار و 900 میلیاردی محقق شده، تا نیمه سال آینده شاهد اتصال مترو به حرم مطهر رضوی خواهیم بود.

به گزارش پایگاه خبری معماری و نما،اتصال مترو به حرم مطهر؛ ایمان فرهمندی در گفتگویی با اشاره به ۳ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکتی که به همت شهرداری مشهد منتشر می‌شود، اظهارکرد: از سرجمع این اعتبار، هزار و ۸۵۰ میلیارد تومان برای تکمیل خط ۲ و همچنین ساخت خط ۳ قطارشهری هزینه می‌شود که نقش بسزایی در ایجاد رضایت برای زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی و سهولت دسترسی به حرم مطهر خواهد داشت.

وی گفت: با این اعتبار، فاز یک خط ۳ مترو، حدفاصل پایانه مسافربری امام‌رضا(ع) تا میدان شهدا، تا پایان نیمه اول سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

فرهمندی با بیان اینکه بافت‌های فرسوده، ۲ هزار و ۵۰ میلیارد تومان از این اعتبار سهم دارند، افزود: از این رقـم، ۲۵۰ میلیـارد تومان اعتبار برای بهسازی بافت فرسوده «عامل»، ۳۰۰ میلیارد تومان برای بهسازی بافت فرســوده «آبکوه» و ۵۰۰ میلیارد تومان برای بهسازی بافت فرسوده «وکیل‌آباد» است.

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد مقدس تصریح کرد: همچنین هزار میلیارد تومان از اوراق مشارکت جذب شده جهت بهسازی و نوسازی بافت پیرامونی حرم مطهر رضوی و اتصال مترو به حرم مطهر در نظر گرفته شده است.

بخوانید:  زیرساخت‌های ورزشی مشهد در اختیار عموم شهروندان