لزوم برنامه‌ریزی برای افزایش سرانه‌ خدمات در حاشیه‌شهر مشهد
لزوم برنامه‌ریزی برای افزایش سرانه‌ خدمات در حاشیه‌شهر مشهد
در مناطق حاشیه‌شهر با توجه به تراکم بالای جمعیت در حوزه سرانه های خدماتی، کمبودهایی وجود دارد که لازم است در جهت رفع آنها سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی صورت گیرد.

به گزارش پایگاه خبری معماری و نما،افزایش سرانه‌ خدمات؛حسن موحدیان در هشتاد و سومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس، ضمن تبریک دهه ولایت و امامت اظهار کرد: غدیر تنها یک واقعه تاریخی نیست بلکه تکمیل دین و اساس دین است.

وی افزود: غدیر اصل موضوع ولایت‌پذیری و ادامه راه انبیا و به خصوص خاتم انبیا است؛ در غدیر، رسالت همه پیامبران الهی کامل شده و بحث تعالی انسان‌ها در این روز رقم خورده است و گسترش فرهنگ ولایت و ایجاد پیوند بین مردم به ویژه نسل جوان با ولایت، از جمله اهداف برپایی برنامه هایی است که در گرامیداشت غدیر باید به آن توجه ویژه داشت.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهدمقدس ادامه داد: وقتی صحبت از غدیر می‌شود باید از افرادی که در موضوع غدیر پژوهش کردند و کار کردند، یاد کنیم به ویژه علامه امینی نویسنده کتاب الغدیر که با چه زحمات و مشقاتی را تحمل کرد تا توانست مطالب مستندی در مورد غدیر، مستند در کتاب الغدیر گردآوری کند.

موحدیان بیان کرد: امیدوارم در دهه ولایت، سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری با برنامه هایی که تدارک دیده است، بتواند غدیر را به معنای واقعی به مردم معرفی کند و رویکرد این سازمان این باشد که روز عید غدیر به عنوان یک روز مهم معرفی شود.
وی ضمن گرامیداشت ۱۴ تیر ماه و روز قلم، گفت: تقاضا دارم به ارزش و حرمت قلم توجه شود؛ نویسندگانی که در این عرصه فعالیت می‌کنند انسان‌های شریفی هستند و حقیقتا کتاب‌های خوبی ارائه می‌دهند اما گاهی حرمت قلم حفظ نمی‌شود و مطالبی نوشته می‌شود که خلاف فطرت انسان‌ها و رسالت الهی است.

بخوانید:  زمزمه های بازگشت قیمت به آگهی های مسکن و خودرو

رئیس شورای اسلامی شهر مشهدمقدس خاطرنشان کرد: شورا در هیچ زمانی هیچ دخالتی در انتصاب‌های شهردار نداشته و نخواهد داشت و از آقای شهردار تقاضا داریم هر چه سریع تر انتصابات را انجام دهد و شهردار باید خود تصمیم گیرنده باشد تا بتواند در مواقع لزوم پاسخگو هم باشد.

موحدیان ضمن تقدیر از زحمات آقای صاحبی در کمیسیون حاشیه شهر، تصریح کرد: از زمان ریاست آقای طهوریان در کمیسیون ویژه ساماندهی حاشیه شهر، نفس تازه‌ای در این کمیسیون دمیده شده است.

وی افزود: در این چند هفته اقدامات ارزشمندی از جمله پیگیری پروژه های زودبازده و بازدیدهای میدانی که از پروژه ها دارند، انجام شده است و امیدواریم که فاز ۲ پروژه های زودبازده هم هر چه سریع‌تر به نتیجه برسد.
رئیس شورای اسلامی شهر مشهدمقدس در تصریح مشکلات حاشیه شهر، ادامه داد: تراکم بالای جمعیت و کمبود سرانه های خدماتی مواردی هستند که لازم است برای حل آنها سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی صورت گیرد تا بتوانیم این کمبودها را در حاشیه شهر مشهد مقدس جبران کنیم.