جامعه به دنبال اقدامات اثربخش در حوزه عفاف و حجاب است
جامعه به دنبال اقدامات اثربخش در حوزه عفاف و حجاب است
در حوزه عفاف و حجاب، جامعه به دنبال اقدامات اثربخش است و نه صرفا یک اقدام که بخاطر رفع تکلیف صورت گیرد؛ برهمین اساس، یکی از راهکارهای موثر ورود تشکل‌ها و حمایت آنها از سوی مدیریت شهری باشد.

به گزارش پایگاه خبری معماری و نما،حوزه عفاف و حجاب؛حجت‌الاسلام حسن منصوریان در جلسه کارگروه امر به معروف و نهی از منکر کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس، با بیان اینکه «عفاف و حجاب» دو مقوله بسیار مهم هستد که با مبانی دینی و اخلاقی گره خورده، اظهارکرد: در کنار نقش‌آفرینی و تلاش همه قرارگاه‌ها، کارگروه‌ها، هیئات و تشکل‌هایی که در این عرصه زحمت می‌کشند، انتظارات حداقلی شهروندان مومن و ولایی ما برآورده نشده است.

وی گفت: با وجود همه زحمات و تلاش‌ها، متاسفانه گاه شاهد اتفاقات ناراحت‌کننده و هنجارشکنی‌هایی از سوی معدود افراد هستیم.

حجت‌الاسلام منصوریان با بیان اینکه فرآیندهایی که تاکنون برای ارتقاء سطح عفاف و حجاب صورت گرفته، کارایی و کارآمدی لازم را نداشته، افزود: اینکه بخواهیم تمام مسئولیت رعایت حجاب را به عهده راننده اتوبوس و مسئول خط و … بگذاریم، صحیح نیست؛ ماموریت و رسالت این عزیزان زحمتکش مشخص است.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس تصریح کرد: مدیریت شهری، در بحث عفاف و حجاب دغدغه‌مند بوده و براساس همین دغدغه‌مندی است که به دنبال یک جریان اجرایی هستیم.

حجت‌الاسلام منصوریان گفت: بنا به این رویکرد، جلسه کارگروه با حضور تشکل‌ها و مدیران شهری برگزار شد تا با همفکری بتوانیم نوع برخورد را مشخص کنیم؛ این برخورد می‌تواند حاکمیتی باشد و یا بهره‌گیری از ظرفیت تشکل‌های مردمی.

بخوانید:  علت آتش سوزی برج ۱۷ طبقه رامیلا چالوس چه بود؟

وی افزود: در حوزه عفاف و حجاب، جامعه به دنبال اقدامات اثربخش است و نه صرفا یک اقدام که بخاطر رفع تکلیف صورت گیرد؛ برهمین اساس، یکی از راهکارهای موثر ورود تشکل‌ها و حمایت آنها از سوی مدیریت شهری باشد.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس تاکید کرد که به دنبال روش‌های ایجابی، فرهنگی و تربیتی در موضوع عفاف و حجاب هستیم.