سامانه «سراج»؛ اقدامی ارزشمند و ابتکاری در حوزه پیشگیری از اعتیاد
سامانه «سراج»؛ اقدامی ارزشمند و ابتکاری در حوزه پیشگیری از اعتیاد
ایجاد سامانه «سراج» به منظور شناسایی دقیق معتادان متجاهر، اقدام ارزشمندی بوده که دستگاه و نرم‌افزار و ایده آن با شهرداری مشهد بوده و موجب شده آمار دقیقی در این حوزه به دست آوریم.

به گزارش پایگاه خبری معماری و نما،سامانه «سراج»؛ حجت‌الاسلام حسن منصوریان در جلسه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر که به منظور بررسی اقدامات و عملکرد شهرداری مشهد در حوزه ساماندهی معتادان متجاهر برگزار شده بود، اظهارکرد: اگر استان خراسان رضوی در این حوزه به عنوان استان برتر شناخته شده، ثمره همت و عزم راسخ مدیریت شهری و اقدامات شهرداری مشهد است.

وی با اشاره به سامانه رصد آسیب‌های اجتماعی «سراج»، گفت: اسکن عنبیه به منظور شناسایی دقیق معتادان متجاهر، اقدام ارزشمندی بوده که دستگاه و نرم‌افزار و ایده آن با شهرداری مشهد بوده و موجب شده آمار دقیقی در این حوزه به دست آوریم.

منصوریان، طرح «شهید مهرورزی» را دیگر اقدام پایه‌ای و اساسی شهرداری مشهد در بحث مهار اعتیاد دانست و افزود: طبق آمار، ۳۰ درصد افرادی که در دام اعتیاد افتاده‌اند و عمدتا جوان هستند، بخاطر این بوده که قدرت «نه» گفتن را نداشته‌اند.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس تصریح کرد: ۶۰ درصد از معضل ابتلا افراد به اعتیاد، با اقدامات پیشگیرانه و آموزش حل و فصل می‌شود.

بخوانید:  معابر و میادین «بهشت‌ رضا (ع)» نامگذاری می‌‎شود