لزوم تقویت جایگاه حوزه املاک در مناطق حاشیه شهر مشهد
لزوم تقویت جایگاه حوزه املاک در مناطق حاشیه شهر مشهد
عمده اراضی بایر و بزرگ‌مقیاس شهر مشهد، در مناطق حاشیه شهر قرار گرفته و برای تعیین تکلیف آنها، نیازمند مذاکره با مالکان هستیم؛ این امر مستلزم ارتقاء جایگاه حوزه املاک مناطق و بهره‌گیری از یک تیم متخصص و کارشناس است.

به گزارش پایگاه خبری معماری و نما،مناطق حاشیه شهر مشهد؛ مجید نژادحسین در قالب طرح «روی خط پاسخگویی»، با حضور در مرکز ارتباطات مردمی ۱۳۷ شهرداری، پاسخگوی تماس‌های شهروندان بود.

وی در حاشیه این پاسخگویی با بیان اینکه بخش از تماس‌ها مربوط به مسائلی بود که حوزه ماموریت‌ها و وظایف مدیریت شهری تعریف نمی‌شوند، اظهارکرد: برخی از تماس‌ها نیز مربوط به گلایه‌های مردمی از ساخت‌وسازهای غیرمجاز بود.

نژادحسین گفت: شهروندان مشهدی باید توجه داشته باشند که تماس‌ها و گزارشات آنها درخصوص ساخت‌وسازهای غیرمجاز به مرکز ۱۳۷، به مناطق ارجاع داده می‌شود ولی فرآیند پیگیری، جمع‌بندی، تشکیل پرونده، کمیسیون ماده ۱۰۰ و غیره، روندی زمان‌بر است.

وی با بیان اینکه تماس‌های شهروندان تا حصول نتیجه، از سوی شهرداری پیگیری می‌شوند، افزود: همه ساخت‌وسازهای غیرمجاز، الزاما رای قلع نمی‌گیرند؛ برخی ممکن است مشمول رای جریمه شوند و برخی هم رای قلع.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد مقدس یکی از مطالبات مطرح شده از سوی شهروندان را، توسعه زیرساخت‌ها و سرانه‌های خدماتی اعم از فضای سبز و فضای ورزشی دانست و تصریح کرد: عمده اراضی بایر و بزرگ‌مقیاس شهر مشهد، در مناطق حاشیه شهر قرار گرفته و برای تعیین تکلیف آنها، نیازمند مذاکره با مالکان هستیم.

نژادحسین گفت: این در شرایطی است که حوزه «املاک» در مناطق، اغلب توسط یک کارشناس راهبری و مدیریت می‌شود؛ کارشناس اختیارات لازم برای تصمیم‌گیری و مذاکره را ندارد؛ اگر به دنبال حل و فصل این مساله هستیم، باید «اداره املاک»، متشکل از یک تیم کارشناسی و متخصص را در مناطق فعال کنیم.

بخوانید:  فراخوان مسابقه طراحی معماری «سردر کارخانه پارس فولاد سبزوار»

وی افزود: در چنین شرایطی، می‌توان روی اراضی بزرگ‌مقیاس متمرکز شد و با مذاکره و همراهی مالکان، سرانه‌های خدماتی شهر را ارتقاء دهیم.