«باهم» فرصتی برای تقویت کانون خانواده
«باهم» فرصتی برای تقویت کانون خانواده
بهترین و اساسی‌ترین کار فرهنگی در شهرداری را گام برداشتن به سمت پایداری‌ خانواده‌ها می‌دانیم و با تعریف باشگاه «باهم» سعی کردیم با برنامه‌ریزی‌های مختلف مانع از تزلزل خانواده‌ها شویم.

به گزارش پایگاه خبری معماری و نما،تقویت کانون خانواده؛حجت‌‎الاسلام حسن منصوریان در مراسم آغاز به کار باشگاه اجتماعی همسران مشهدی «باهم» با بیان اینکه “همسران” می‌توانند زندگی بانشاط، سرشار از آسایش و آرامش را برای یکدیگر رقم بزنند، اظهارکرد: از سوی دیگر، با سختگیری و عدم مهارت و آموزش کافی نیز می‌توان موجب مشقت و سختی زندگی زناشویی شد.

وی گفت: آمار اختلاف‌ها، نزاع‌های خیابانی، طلاق و … در شهر امام مهربانی‌ها، زیبنده این شهر نیست.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس تصریح کرد: اگر کانون خانواده پایدار نباشد، ناهنجاری‌های اجتماعی همچون سرقت و اعتیاد و … افزایش می‌یابد و تربیت‌ به دست گروه‌های رقیب یعنی فضای مجازی و دوستان ناباب و افرادی غیر از پدر و مادر که دلسوز واقعی فرزندان هستند، می‌افتد.

حجت‌الاسلام منصوریان گفت: براساس آسیب‌شناسی صورت گرفته در دوره شورای ششم، بهترین و اساسی‌ترین کار فرهنگی در شهرداری را گام برداشتن به سمت پایداری‌ خانواده‌ها و تقویت کانون خانواده دانستیم و سعی کردیم با برنامه‌ریزی‌های مختلف مانع از تزلزل خانواده‌ها شویم.

وی با بیان اینکه بیشترین درصد طلاق ریشه در عدم مهارت و آموزش‌های زوجین دارد، افزود: با توجه به این مهم، فرهنگسراها را فعال کردیم و مشاور رایگان نیز در اختیار مساجد قرار دادیم تا به عنوان کانون هویت‌بخش مشهدالرضا(ع) به ارائه خدمات بپردازند.

حجت‌الاسلام منصوریان تصریح کرد: علاوه بر این اقدامات، باشگاه مخاطب‌محور ایجاد کردیم تا مخاطبان را دعوت و به گفتگو و آموزش مهارت‌های لازم به آنها بپردازیم؛ برهمین اساس، سال گذشته حدود ۶۵۰۰ زوج آموزش دیدند و برای سال ۱۴۰۲ نیز افق را آموزش ۱۰ هزار زوج گذاشته‌ایم.

وی اظهار امیدواری کرد که روزی شهر امام‌رضا(ع) عاری از هرگونه اختلاف و طلاق و … باشد و گفت: با تکیه بر این روش‌ها، می‌توان با حداقل هزینه، برونداد و خروجی بسیار مطلوبی را داشته باشیم که بازدهی حداکثری دارد.

بخوانید:  تسهیلات کمک ودیعه مسکن به ۱۹۱ هزار مستاجر پرداخت شد

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس افزود: زوج‌های جوان باید مدنظر داشته باشند که هیچ‌‎گاه قرار نیست شرایط به طور کامل و صد درصدی مطلوب ما باشد؛ پس نباید به هیچ قیمتی اجازه دهند که خانواده از هم بپاشد.