ارتقاء ضمانت اجرایی مصوبات شورای اجتماعی محلات
ارتقاء ضمانت اجرایی مصوبات شورای اجتماعی محلات
یکی از اصلاحات آیین‌نامه شورای اجتماعی محلات، ارتباط مستقیم رئیس شورای اجتماعی محله با رئیس کمیته نظارتی که عضو شورای اسلامی شهر است و این تصمیم، ضمانت اجرایی مصوبات شورای محله را ارتقاء می‌بخشد.

به گزارش پایگاه خبری معماری و نما،مصوبات شورای اجتماعی محلات؛حجت‌الاسلام حسن منصوریان در نشست فصلی شوراهای اجتماعی محلات منطقه ۹ شهرداری مشهد مقدس ضمن قدردانی از نقش‌‎آفرینی و تلاش‌‎های شوراهای اجتماعی محلات برای آبادانی شهر امام‌رضا(ع)، اظهارکرد: نگاه شورای ششم به این شوراها، نگاهی راهبردی است و این نگاه در آیین‌نامه شوراهای اجتماعی محلات لحاظ شده است.

وی با بیان اینکه تمام وظایف اعضای شورای شهر را برای اعضای شوراهای اجتماعی نیز درنظر گرفتیم، گفت: تنها تفاوت این دو، مقیاس جغرافیای کاری است که متفاوت بوده.

حجت‌الاسلام منصوریان افزود: تقنین و نظارت، دو وظیفه محوری و شاخص شوراهای اجتماعی محلات است و نگاه مترقی نسبت به این نهاد برخاسته از بطن محلات داریم.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس با بیان اینکه یکی از اصلاحات آیین‌نامه شورای اجتماعی محلات، ارتباط مستقیم رئیس شورای اجتماعی محله با رئیس کمیته نظارتی که عضو شورای اسلامی شهر است، دانست و تصریح کرد: این تصمیم، ضمانت اجرایی مصوبات شورای محله را ارتقاء می‌بخشد.

حجت‌الاسلام منصوریان با بیان اینکه شوراهای اجتماعی محلات را فقط در مسجد به رسمیت می‌شناسیم، افزود: کانون هویت‌بخش در منظومه شهرهای مذهبی، مسجد است و این اصل را پیوسته باید مدنظر داشت.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس از اداره شوراهای اجتماعی سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد خواست تا یک دوره آموزشی و مباحثه پیرامون اساسنامه، برای اعضای شوراهای اجتماعی محلات برگزار کند.

بخوانید:  تاخیر در احداث تصفیه خانه سپتاژ مشهد

حجت‌الاسلام منصوریان از اعضای شوراهای اجتماعی محلات خواست که در پروژه‌های بزرگ شهری مداخله کنند و گفت: نسبت به طرح تفصیلی محله خود باید اشراف داشته باشید و به اندازه یک شهردار، نسبت به این طرح اطلاع داشته باشید.