آموزش فرهنگ شهرنشینی با مشارکت شوراهای اجتماعی محلات
آموزش فرهنگ شهرنشینی با مشارکت شوراهای اجتماعی محلات
شوراهای اجتماعی محلات باید آموزش فرهنگ شهرنشینی و الزامات زندگی آپارتمان‌نشینی و مسائل مدنی را با همکاری شهرداری، دستورکار خود قرار دهند.

به گزارش پایگاه خبری معماری و نما،آموزش فرهنگ شهرنشینی؛حسن موحدیان در نشست فصلی شوراهای اجتماعی محلات منطقه ۹ شهرداری مشهد مقدس با بیان اینکه اعضای این شوراها در تعامل با شهرداری سعی دارند به اجرای بهتر امورات شهر کمک نمایند، اظهارکرد: هدف مدیریت شهری از تعریف شوراهای اجتماعی محلات نیز بهبود روندهای اجرایی فعالیت‌های شهرداری بوده است.

وی با اشاره به اشراف کامل اعضای شورای اجتماعی محلات نسبت به مسائل و مشکلات محل سکونت خود، گفت: شما باید پل ارتباطی مردم با مدیریت شهری و همچنین شهرداری با شهروندان باشید؛ از سوی دیگر، آموزش فرهنگ شهرنشینی و الزامات زندگی آپارتمان‌نشینی و مسائل مدنی را با همکاری شهرداری، دستورکار خود قرار دهید.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس با بیان اینکه در نقاط محروم و حاشیه شهر، اعتبارات پروژه‌های زودبازده با نظر شوراهای اجتماعی محلات و ائمه جماعات و بسیج و … هزینه می‌شود، افزود: در سایر مناطق شهری نیز شوراهای اجتماعی باید اولویت‌های محله خود را شناسایی کرده تا نیازهای مهمتر شهروندان توسط شهرداری، سریعتر پاسخ داده شود.

موحدیان در پایان از همکاری مثمر ثمر شوراهای اجتماعی محلات با شهرداری منطقه تقدیر و تشکر کرد و گفت: دبیرخانه شورای اجتماعی محلات باید در شهرداری مناطق ایجاد شود که بتوان از این طریق، مشکلات را از نزدیک پیگیری کرد و در جلسات کمیته نظارتی بتوان با اعضای شورای اسلامی شهر ارتباط گرفت.

بخوانید:  استقبال از بهار ۱۴۰۲ مشهد قابلیت بین‌المللی شدن دارد

وی با اشاره به کمبود آب که به معضلی جدی تبدیل شده، اظهارکرد: از شوراهای اجتماعی محلات تقاضا داریم که آموزش و ترویج صرفه‌جویی در مصرف آب را در سطح محله با جدیت دنبال کنند.