افزایش ۲ هزار میلیارد ریالی اعتبار ویژه بانوان در بودجه سال ۱۴۰۲ شهرداری مشهد
افزایش ۲ هزار میلیارد ریالی اعتبار ویژه بانوان در بودجه سال ۱۴۰۲ شهرداری مشهد
در بودجه سال 1401، اعتبار 110 میلیارد تومانی صرفا ویژه حوزه بانوان درنظر گرفته شد و این اعتبار در سال آینده نیز به حدود 200 میلیارد تومان افزایش پیدا می‌کند تا شاهد بهره‌مندی بیشتر بانوان در حوزه‌های مختلف باشیم.

به گزارش پایگاه خبری معماری و نما،بانوان در بودجه سال ۱۴۰۲ شهرداری مشهد؛ موسی‌الرضا حاجی‌بگلو در دومین اجلاس بانوان عضو شورای اسلامی شهرهای کشور با بیان اینکه بانوان در جامعه اسلامی ایران نقش پررنگی دارند، اظهارکرد: براساس آمار ۵۰ درصد نخبگان کشوری، از قشر بانوان هستند ولی در تصمیم‌گیری‌های حوزه بانوان، انگونه که باید نقش‌آفرینی ندارند و با شرایط ایده‌آل و مطلوب فاصله داریم.

وی با اشاره به نقش پررنگ زنان در نظام‌های دموکراسی که سرمنشاء و سرآمد آنها جمهوری اسلامی ایران است، گفت: بانوان در تمام صحنه‌ها و ادوار تاریخی این مرز و بوم، نقش بسیار مهمی ایفا کرده‌اند و باید از ظرفیت آنها بهره بگیریم.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس از توجه ویژه شورای ششم مدیریت شهری به حوزه بانوان سخن گفت و تصریح کرد: در بودجه سال ۱۴۰۱، اعتبار ۱۱۰ میلیارد تومانی صرفا ویژه حوزه بانوان در بودجه سال ۱۴۰۲ شهرداری مشهد درنظر گرفته شد و این اعتبار در سال آینده نیز به حدود ۲۰۰ میلیارد تومان افزایش پیدا می‌کند تا شاهد بهره‌مندی بیشتر بانوان در حوزه‌های مختلف باشیم.

حاجی‌بگلو افزود: بانوان در شوراهای اجتماعی محلات مشهد نیز نقش پررنگی دارند و بعنوان نمایندگان بدنه مردمی در محلات، بسیار فعال هستند.

بخوانید:  ایمن‌سازی 3 هزار ساختمان ناایمن و پرخطر در تهران