جذب سرمایه‌گذار، مستلزم اعتمادسازی است
جذب سرمایه‌گذار، مستلزم اعتمادسازی است
عملکرد معاونت اقتصادی در مسائلی چون انتشار اوراق مشارکت، بهره‌گیری از روش‌های نوین مالی، تامین مالی پروژه‌های کلان و ... ارزنده بوده که باید بیش از پیش نسبت به انعکاس و اطلاع‌رسانی آنها در سطح جامعه و همچنین مدیریت شهری اقدام شود.

به گزارش پایگاه خبری معماری و نما،جذب سرمایه‌گذار؛حسن موحدیان در حاشیه بازدید از معاونت اقتصادی و سرمایه‌گذاری شهرداری مشهد مقدس، ضمن تقدیر از زحمات و تلاش‌های صورت گرفته در این حوزه، اظهارکرد: اقتصاد، موضوعی علمی است و ریل‌گذاری‌های این حوزه نیز باید براساس مسائل علمی باشد تا با تحولات مدیریتی و نگرش‌های سیاسی، دستخوش تغییرات نشود.

وی گفت: مشارکت و جذب سرمایه‌گذار، مستلزم اعتمادسازی است، نیازمند همکاری است و از سوی دیگر، تحقق همکاری، مستلزم اعتمادسازی است؛ موضوع بسیار مهمی که در کشور ما آنگونه که باید مورد توجه قرار نگرفته است.

موحدیان با بیان اینکه اعتماد سرمایه‌گذار به دلایل مختلفی کمرنگ شده، افزود: یکی از دلایل این کمرنگ شدن و سلب اعتماد، روشن نبودن وضعیت اقتصادی کشور است.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس تصریح کرد: یکی از نکات حائز اهمیت در حوزه سرمایه‌گذاری و جذب سرمایه‌گذار، تامین سود سرمایه‌گذار است؛ سرمایه‌گذار به نسبت هزینه‌ و سرمایه‌ای که می‌گذارد، باید عایداتی هم داشته باشد و اگر به دنبال رونق سرمایه‌گذاری هستیم باید به این موضوع بسیار مهم، توجه جدی داشته باشیم.

موحدیان گفت: سرمایه‌گذار را باید حمایت کنیم و در برخورد با آنها انصاف داشته باشیم؛ اگر در حوزه مشارکت، صرفا به دنبال محبوبیت باشیم، مشارکت عقلانی شاهد نخواهیم بود.

بخوانید:  گرانترین شهرهای جهان برای خرید مسکن

وی با تاکید بر اینکه ملاک عمل و اقدامات حوزه‌های مختلف شهرداری، صرفا مصوبات شورای اسلامی شهر، پس از تایید از سوی هیات تطبیق فرمانداری است، افزود: در این بین از اعمال سلایق شخصی افراد باید پرهیز کنیم؛ برآیند این نظرات در مصوبات شورای اسلامی شهر تجلی پیدا می‌کند.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس، اقدامات معاونت اقتصادی را گام‌های بسیار مهم و اساسی دانست و اظهارکرد: عملکرد این معاونت در مسائلی چون انتشار اوراق مشارکت، بهره‌گیری از روش‌های نوین مالی، تامین مالی پروژه‌های کلان و … ارزنده بوده که باید بیش از پیش نسبت به انعکاس و اطلاع‌رسانی آنها در سطح جامعه و همچنین مدیریت شهری اقدام شود.