همه به دنبال حکومت عدل گستر هستیم
همه به دنبال حکومت عدل گستر هستیم
با مرور اتفاقاتی که در گذر تاریخ از ابتدای انقلاب اسلامی رخ داده و دقت نظر در فرمایشات مقام معظم رهبری درمی‌یابیم که هدف نهایی همه ما، برپایی حکومت عدل گستر است که برای یک جامعه اسلامی و رسیدن به این هدف، عنصر بصیرت لازم است.

به گزارش پایگاه خبری معماری و نما، حکومت عدل گستر؛ حسین حسامی در اولین نشست هم‌اندیشی روسای کمیسیون‌های فرهنگی شوراهای اسلامی شهرهای بصیر انقلاب ضمن تقدیر از برپایی این نشست، اظهارکرد: انتخاب چنین عنوانی، به ویژه در این ایام خاص نشان می‌دهد که عنصر و اکسیر بصیرت بیش از پیش برای جامعه اسلامی مهم است.

وی افزود: “بصیرت” بینشی برآمده از شناخت صحیح و دقیق است که همراه با ایمان و باور برای تشخیص مصداق حق باید باشد و معمولا بصیرت در گذرهای فتنه‌آلود اهمیت خود را نشان می‌دهد.

حسامی با بیان اینکه راسخ کردن ایمان، مهار کردن خواهش‌های نفسانی، تشخیص راه و مصداق درست و … همگی اهدافی است که از بصیرت جویا هستیم، گفت: زمانی که سخن از تعریف مولفه‌های بصیرت می‌شود، بحث شناخت یقینی و ایمان و باور قلبی و مهار گرایش‌های منفی و تشخیص مصداق حق را مثال می‌زنیم.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس افزود: با مرور اتفاقاتی که در گذر تاریخ از ابتدای انقلاب اسلامی رخ داده و دقت نظر در فرمایشات مقام معظم رهبری درمی‌یابیم که هدف نهایی همه ما، برپایی حکومت عدل گستر است که برای یک جامعه اسلامی و رسیدن به این هدف، عنصر بصیرت لازم است.

بخوانید:  آخرین قیمت سهام عدالت

حسامی با بیان اینکه شوراهای اسلامی شهر و مدیریت‌های شهری که تصمیم‌گیری و ارائه خدمات به بیش از ۷۰ درصد مردم ایران را عهده دار هستند، باید برنامه‌ درستی در حوزه تعمق‌بخشی به بینش و رفتارهای اجتماعی، فردی و فرهنگی و سیاسی مردم داشته باشند، گفت: اولین هدف از این نشست که با عنوان شهرهای بصیر انقلابی برگزار شده، الگوسازی برای سایر شهرها باید باشد؛ مردم ساکن در این شهرها نشان دادند که با بصیرت خود موفق عمل نموده و علمدار بصیرت در مسیرهای فتنه‌آلود بوده‌اند.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس اظهارکرد: در حوزه فرهنگ، مدیریت شهری باید برنامه مدونی آماده نماید و در این قالب به انتقال تجارب در حوزه‌های مختلف، به ویژه حوزه فرهنگی و اجتماعی بپردازیم.

حسامی گفت: این نشست قدم مثبتی در راه افزایش بصیرت شهروندان، به ویژه در شهرهای بصیر انقلاب است و برنامه‌ریزی لازم برای برگزاری مدون این برنامه داشته باشیم.