سیاست‌گذاری‌های استقبال از بهار ۱۴۰۲ مشهد
سیاست‌گذاری‌های استقبال از بهار ۱۴۰۲ مشهد
رئیس کمیسیون خدمات‌شهری و محیط‌زیست شورای اسلامی شهر مشهد مقدس بخشی از سیاست‌گذاری‌ها و تاکیدات کمیسیون درخصوص استقبال از بهار ۱۴۰۲ مشهد را تصریح کرد.

به گزارش پایگاه خبری معماری و نما،استقبال از بهار ۱۴۰۲ مشهد؛حسن کریمدادی در جلسه کمیسیون خدمات‌شهری و محیط‌زیست شورای اسلامی شهر مشهد مقدس که به منظور بررسی سیاست‌ها و راهبردهای کلان برای استقبال از بهار ۱۴۰۲ مشهد برگزار شد، اظهارکرد: استقبال از بهار، جزو رویدادهای مهم مدیریت شهری بوده که مبدا اصلی و مبتکر آن شهرداری مشهد مقدس است

وی با بیان اینکه استقبال از بهار همه‌ساله به عنوان یک سیاست و راهبرد در شهرداری مشهد مورد بحث و تبادل نظر قرار می‌گیرد، گفت: در گام اول، باید به شناسایی و احصاء نقاط ضعف و قوت فعالیت‌های خود در سال‌های قبل بپردازیم؛ نقاط ضعف را برطرف و نقاط قوت را باید تقویت کنیم.

کریمدادی با تاکید بر لزوم بهره‌گیری از اقدامات نو و جدید که با ذائقه مردمی در تناسب باشد، افزود: یکی از نکات بسیار مهم و حائز اهمیت در استقبال از بهار، جلب مشارکت‌های مردمی است؛ به میزانی که از ظرفیت محلات استفاده کنیم قطعا تاثیر بسزایی روی کیفیت فعالیت‌ها خواهد داشت.

رئیس کمیسیون خدمات‌شهری و محیط‌زیست شورای اسلامی شهر مشهد مقدس تصریح کرد: حوزه خدمات‌شهری باید اهتمام ویژه‌ای نسبت به فضاآرایی شهری، محتوای المان‌ها و گلکاری سطح شهر داشته باشد؛ این اقدامات باید به صورت هدفمند دنبال شود و پیام مناسبی را برای زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی داشته باشد.

بخوانید:  ابلاغ طرح حریم رضوی به شهرداری مشهد

کریمدادی با بیان اینکه عدالت‌محوری در توزیع فعالیت‌ها و خدمات و همچنین توجه به حاشیه شهر در استقبال از بهار یکی از مطالبات جدی شورای اسلامی شهر است، گفت: خوشبختانه در استقبال از بهار ۱۴۰۱ اقدامات خوبی در پهنه‌های حاشیه شهر صورت گرفت ولی قطعا این اقدامات باید با غنای بیشتری در استقبال از بهار ۱۴۰۲ مشهد دنبال شود.

وی حمایت از تولیدات گل‌وگیاه داخل استان و به ویژه مشهد مقدس را موضوع بسیار حائز اهمیتی دانست که از سوی خدمات شهری باید با توجه بیشتری دنبال شود و افزود: حمایت از تولید‌کنندگان داخلی به منزله تقویت اشتغال‌آفرینی است؛ به ویژه در مشهد مقدس و استان خراسان رضوی که نیروی کار مهاجر در آن به وفور یافت می‌شود.

کریمدادی همچنین با تاکید بر لزوم فعال شدن سامانه توزیع نهال و گل‌وگیاه در شهرداری، ویژه استقبال از بهار، گفت: بین ۱۵ تا ۲۰ درصد از تولید گل و گیاه باید توسط شهرداری و با استفاده از امکانات موجود در دستورکار قرار گیرد.

رئیس کمیسیون خدمات‌شهری و محیط‌زیست شورای اسلامی شهر مشهد مقدس خاطرنشان کرد: در بحث المان‌های استقبال از بهار۱۴۰۲ مشهد باید مشارکت و نقش‌آفرینی بخش خصوصی تقویت شود.