بیش از ۲۴ همت مطالبات شهرداری مشهد از دولت
بیش از ۲۴ همت مطالبات شهرداری مشهد از دولت
شهرداری مشهد مقدس براساس اطلاعات و بررسی‌های صورت گرفته حدود 24 هزار و 500 میلیارد تومان از دولت مطالبه دارد.

به گزارش پایگاه خبری معماری و نما،مطالبات شهرداری مشهد؛مجید دبیریان در نشست مشترک اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با رئیس و جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار مشهد مقدس به تشریح مطالبی پیرامون وصول مطالبات شهرداری مشهد از دستگاه‌های دولتی پرداخت و اظهارکرد: این مطالبات در ۲ بخش قابل تقسیم هستند؛ نخست مطالباتی است که از خود دولت بابت تباصر مختلفی چون حمل‌ونقل، حاشیه شهر، کمربند سبز و … ایجاد شده و جزو مطالبات مستقیم از دولت می‌دانیم که درحدود ۱۸ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است.

وی افزود: مطالبات دوم، از نوع مطالباتی است که شهرداری به واسطه عوارض ساختمانی و عرصه و اعیان و … از دستگاه‌های دولتی و ادارات کل و … دارد که این مطالبات حدود ۶ هزار میلیارد تومان است.

دبیریان با اشاره به محدودیت‌های سال ۱۴۰۱ از جمله حذف امکان تهاتر مطالبات از دستگاه‌های دولتی با مالیات یا بدهی‌های بانکی، گفت: از سوی دیگر در در بند «ب» تبصره ۵ که مربوط به اسناد خزانه و تهاتر ملک است، اسمی از شهرداری‌ها آورده نشده و سازمان برنامه نیز طبیعتا تکلیفی در این خصوص ندارد که امیدواریم این موضوع مدنظر نمایندگان مجلس قرار گیرد.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شورای اسلامی شهر مشهد مقدس پیشنهاداتی هم درخصوص وصول مطالبات شهرداری مشهد از دولت با مدل‌هایی چون تخصیص سهام شرکت‌ها در قبال مطالبات، ارائه کرد و افزود: تخصیص حواله‌های نفتی به شهرداری، بانک شهر و مجموعه‌هایی چون قرارگاه خاتم(ص) و یا تخصیص زمین از محل بند «ه» تبصره ۱۱ بابت مطالبات نیز میتواند مورد بررسی قرار گیرد.

بخوانید:  تجمع اعتراضی مهندسان به شیوه نامه صلاحیت مهندسان طراح و ناظر

دبیریان تصریح کرد: این پیشنهادات و راهکارها بخشی قابلیت اصلاح در قانون بودجه سال ۱۴۰۲ و بخشی نیز می‌تواند در قانون ۵ساله هفتم مدنظر قرار گیرد.