شباهت حاشیه نشینی در زاهدان با مشهد؟
شباهت حاشیه نشینی در زاهدان با مشهد؟
معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری زاهدان گفت: بافت شهری و نوع افرادی که در حاشیه شهر زاهدان زندگی می‌کنند با افراد حاضر در حاشیه شهر مشهد تشابه زیادی دارند؛ در این رابطه می‌توان راه کار‌های مشابه نیز پیدا کرد.

به گزارش پایگاه خبری معماری و نما،حاشیه نشینی در زاهدان؛ حمیدرضا عابدی در حاشیه چهل و ششمین نشست کمیسیون اجتماعی و فرهنگی مجمع شهرداران کلان شهر‌های ایران، اظهار کرد: باتوجه به اینکه زاهدان به تازگی در بین کلانشهر‌های کشور شناخته شده، حاشیه نشینی در آن به صورت ویژه گسترش یافته است.

وی افزود: در این رابطه بیش از ۴۴ درصد از شهروندان زاهدانی حاشیه نشین شده اند.

اهمیت توجه به موضوع حاشیه نشینی در زاهدان

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری زاهدان بیان کرد: با توجه به اهمیت موضوع حاشیه نشینی در زاهدان، لازم است تا دغدغه فرهنگی بیشتری برای این شهر و حاشیه آن داشته باشیم.

عابدی در خصوص نقش این دست از نشست‌های فرهنگی در بین کلانشهر‌های ایران عنوان کرد: انتقال تجربیات از طریق جلساتی، چون کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شهرداری کلانشهر‌ها می‌تواند نقش بسزایی در پیشبرد اهداف آن‌ها داشته باشد؛ همچنین نوع نیازی که تاثیر گذار در تصمیم گیری‌های ماست، در این جلسات بررسی خواهد شد.

وی در راستای تعامل دوسویه با مشهد جهت حل معضل حاشیه نشینی در زاهدان بیان کرد: در شهر زاهدان اسکان‌هایی وجود دارد که به صورت مقطعی یا ثابت نیستند؛ لذا اولین کاری که باید هر دو شهر انجام دهند، ساماندهی این سکونت‌گاه‌ها است.

بخوانید:  پیشنهاد تغییر سن بازنشستگی کارگران ساختمانی

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری زاهدان خاطر نشان کرد: در جلسه با معاونین فرهنگی شهرداری مشهد با توجه به فرهنگی که در حاشیه هر دو شهر وجود دارد، راهکار‌های بسیار خوبی رد و بدل شد. چهل و ششمین نشست کمیسیون فرهنگی و اجتماعی مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران به میزبانی شهرداری مشهد مقدس طی روز‌های ۲و ۳ خردادماه با حضور مسئولان ۲۰ کلانشهر ایران برگزار شد.

  • منبع خبر : شهرآرانیوز