نقشه دوم ساختمان به زودی حذف خواهد شد.
نقشه دوم ساختمان به زودی حذف خواهد شد.
مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام از حذف نقشه دوم ساختمان در آینده نزدیک خبر داد و گفت : با اجرای کامل این طرح انتظار می‌رود شاهد استاندارد سازی طراحی و اجرا در ساخت و ساز ها باشیم.

به گزارش پایگاه خبری معماری و نما،نقشه دوم ساختمان؛ «عبدالله بهادری» در دیدار رییس و هیبت مدیره نظام مهندسی ساختمان، با اشاره به اینکه تهیه مسکن مهندسین عضو سازمان در دستور کار قرار می گیرد،گفت: در صورت داشتن شرایط و به حد نصاب رسیدن اعضا در قالب نهضت ملی مسکن این موضوع عملیاتی خواهد شد.

وی  به حذف نقشه دوم ساختمان در آینده نزدیک خبر داد و افزود: با اجرای کامل طرح حذف نقشه دوم ساختمان انتظار می‌رود شاهد استاندارد سازی طراحی و اجرا در کلیه ساخت و ساز ها باشیم.
مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام گفت:  طرح اقدام ملی مسکن با بهره گیری از خدمات مهندسی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اجرایی می شود
بهادری  تصریح کرد: استفاده از خدمات نیروی مهندسی در طرح اقدام ملی مسکن و تمهیداتی برای حضور متخصصان در این طرح و همچنین استفاده از پتانسیل اعضا سازمان در ترویج مقررات ملی ساختمان در سطح استان را در اولویت برنامه‌های امسال قرار خواهیم داد.

وی خاطرنشان کرد: حوزه مسکن در سطح کشور و استان موتور محرک توسعه اقتصاد ملی است و  می تواند به صورت گسترده ایجاد اشتغال کند.

مدیر کل راه و شهرسازی اضافه کرد: در زمینه رعایت صرفه جویی انرژی در ساخت و سازها،  ترویج مقررات ملی ساختمان باید فرهنگ سازی بیشتری صورت گیرد و با استفاده از ظرفیت کمیته آموزش و فضای مجازی به سازندگان و بهره‌برداران آموزش‌هایی ارائه شود.

بخوانید:  خانه‌دار شدن قشر متوسط راهکار موازنه بازار مسکن

«عبدالرضا ابوقداره» رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان ایلام نیز با ارائه‌ی گزارشی از اقدامات سازمان در شرایط فعلی کشور، خواستار گسترش همکاری‌های دوجانبه میان این دو دستگاه در زمینه حفظ حقوق بهره برداران و حمایت از اعضا شد.

وی گفت:  سازمان نظام مهندسی ساختمان استان به منظور حمایت از اعضا و حفظ حقوق آنها تلاش می کند با رعایت پروتکل های بهداشتی پاسخگوی مراجعان باشد که خوشبختانه در زمینه تکریم ارباب رجوع با رضایت نسبی روبرو بودیم.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان ایلام با بیان اینکه از بدو فعالیت دور جدید اعضای هیات مدیره سازمان، میان این مجموعه تخصصی و اداره کل راه و شهرسازی تعامل چشمگیری وجود دارد، خاطرنشان کرد: این سازمان همواره از حمایت های این دستگاه برخوردار بوده‌ که این امر در پیشبرد کارها و محقق شدن اهداف آن بسیار اثربخش بوده است.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان با اشاره به اینکه درحال حاضر موضوع طراحی و نظارت از فعالیت های جدی سازمان است، گفت: انتظار می‌رود با همکاری و حمایت‌های  اداره کل راه و شهرسازی استان  شاهد پیشرفت سازمان در همه عرصه ها باشیم.

ابوقداره با بیان اینکه هم اکنون دفاتر نمایندگی سازمان در شهرستان های بدره، سیروان و هلیلان به صورت استیجاری اداره می شود، افزود: انتظار می رود که اداره کل راه و شهرسازی استان نسبت به واگذاری زمین همکاری کند تا شاهد پیشرفت آنها در زمینه های مختلف باشیم.

  • منبع خبر : ایسنا