طولانی‌ترین مسیر دوچرخه دنیا در کدام کشور است؟
طولانی‌ترین مسیر دوچرخه دنیا در کدام کشور است؟
میلان ایتالیا میزبان پروژه‌ای موسوم به "کامبیو" است که بر اساس آن ۷۵۰ کیلومتر جاده دوچرخه‌سواری در شهر احداث می‌شود؛ وجه تمایز این مسیر دوچرخه‌سواری، شبکه‌ای بودن آن است که به اصطلاح طراحان، مدل تار عنکبوتی است.

به گزارش پایگاه خبری معماری و نما،طولانی‌ترین مسیر دوچرخه دنیا؛هدف نهایی این پروژه تبدیل پایتخت اقتصادی ایتالیا به شهری با بیشترین جابه‌جایی‌های کوچک پایدار است که در آن حداقل ۲۰ درصد از جمعیت برای نیازهای اولیه جابه‌جایی خود، نوع حمل‌ونقل پایدار را انتخاب می‌کنند.

طرح کامبیو در ۲۹ نوامبر سال گذشته توسط شورای شهر میلان تصویب شد، اما هنوز در شهرداری‌های مختلف در حال معرفی شدن است. بودجه برنامه‌ریزی شده برای این شبکه بزرگ بالغ بر ۲۵۰ میلیون یورو خواهد بود و زمان مورد انتظار برای تکمیل آن تا سال ۲۰۳۵ ارزیابی شده است.

این طولانی‌ترین مسیر دوچرخه دنیا جدید شبیه یک تار عنکبوت پیچیده است که هسته شهر را به حومه آن متصل می‌کند و از آنجا به مناطق مختلف شهرداری‌های اطراف گسترش می‌یابد؛ این شبکه تار عنکبوتی، دارای چهار جاده کمربندی، چهارراه سبز و ۱۶ خط شعاعی است که به مرکز مسیر متصل می‌شود.

طولانی‌ترین مسیر دوچرخه دنیا در کدام کشور است؟

ایده پروژه طولانی‌ترین مسیر دوچرخه دنیا بر این اصل استوار است که ۸۰ درصد از خدمات شهری ضروری مربوط به ساکنان میلان در فاصله کمتر از یک کیلومتر از هر خط معین در شبکه قرار گیرد.

طی چند سال آینده، حدود ۲۵۰ میلیون یورو برای ایجاد یک شبکه مویرگی از مسیرهای دوچرخه‌سواری که با سایر روش‌های سفر موجود ادغام می‌شود، سرمایه‌گذاری خواهد شد. هدف، برطرف کردن شکافی است که میلان در این رابطه با بهترین شهرهای اروپایی دارد. این امر منجر به کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای، ترافیک کمتر و ایمنی بیشتر جاده می‌شود، زیرا دوچرخه‌سواران و رانندگان با این شبکه مجبور نیستند جاده مشابهی را به اشتراک داشته باشند.

طولانی‌ترین مسیر دوچرخه دنیا در کدام کشور است؟

مسیرهای دوچرخه پرسرعت شبکه کامبیو مجهز به فیبر نوری خواهد بود تا راه‌حل‌های هوشمندی را به شهروندان از طریق به‌کارگیری برخی از خلاقانه‌ترین برنامه‌های کاربردی ارائه دهد؛ از سیستم روشنایی کم‌اثر گرفته (در شب زمانی روشن می‌شود که دوچرخه‌سواران از نزدیکی آن عبور می‌کنند و در طول روز نیز شارژ می‌شود) تا اطلاعات ارائه شده در زمان واقعی (به لطف نمایشگرهای قرار داده شده در طول مسیرها.)

بخوانید:  اسامی ساختمان‌های ناایمن تهران منتشر شد
  • منبع خبر : ایمنا