کنگو کوما؛ تاثیرگذارترین معمار جهان ۲۰۲۱
کنگو کوما؛ تاثیرگذارترین معمار جهان ۲۰۲۱
مجله آمریکایی تایم دومین فهرست سالانه خود شامل ۱۰۰ نفر از تاثیرگذارترین چهره‌ های جهان در سال ۲۰۲۱ را منتشر کرد؛ فهرستی که از چهره‌‌ های الهام‌ بخش و هنری تا رهبران سیاسی را در شش بخش شامل پیشگامان، رهبران، قهرمانان، هنرمندان، مبتکران و نمادها در برگرفته است

به گزارش پایگاه خبری معماری و نما،تاثیرگذارترین معمار جهان ۲۰۲۱؛ در میان این اسامی، نام کنگو کوما (Kengo Kuma) معمار ژاپنی نیز به چشم می خورد! نام کنگو کوما در بخش مبتکران (innovators) به عنوان تاثیرگذارترین معمار جهان ۲۰۲۱ قرار گرفته است.

تاثیرگذارترین معمار جهان ۲۰۲۱

آخرین پروژه طراحی و اجرا شده توسط کنگو کوما (Kengo Kuma) ، پروژه استادیوم ملی ژاپن با بودجه ای یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون دلاری بود که در بازی های المپیک امسال مورداستفاده قرار گرفت (محل افتتاحیه و اختتامیه بازی های المپیک تابستانی ۲۰۲۰).

تایم ۱۰۰ فهرستی سالیانه از نام ۱۰۰ فرد تاثیرگذار در جهان می باشد که توسط مجله تایم از سال ۲۰۰۴ میلادی منتشر می‌ شود. بد نیست بدانید پیش از انتشار تایم ۱۰۰، فهرستی از ۱۰۰ فرد تاثیرگذار قرن بیستم در سال ۱۹۹۹ میلادی منتشر شد که به سبب موفقیت آن فهرست، از سال ۲۰۱۴ میلادی هر ساله منتشر می شود.

بخوانید:  هفت اصل مهم معماری در شکل گیری شهرهای آینده
  • منبع خبر : آبگینه