آخرین مهلت ثبت‌نام وام ودیعه مسکن اعلام شد
آخرین مهلت ثبت‌نام وام ودیعه مسکن اعلام شد
مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی گفت: متقاضیان وام ودیعه مسکن می‌توانند تا پایان شهریور سال جاری در سامانه tem.mrud.ir ثبت‌نام کنند.

به گزارش پایگاه خبری معماری و نما،مهلت ثبت‌نام وام ودیعه مسکن ؛ پروانه اصلانی مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی، گفت: براساس مجوز‌های ستاد ملی کرونا در خرداد ماه امسال مقرر شد ثبت نام تا پایان شهریور سال جاری انجام شود.


وی گفت: کسانی که از نیمه دوم سال گذشته اجاره‌نامه خود را تمدید کردند، ولی هنوز موفق به دریافت وام ودیعه مسکن نشدند می‌توانند تا پایان شهریور در این سامانه ثبت‌نام کنند.

اصلانی افزود: سیستم بانکی نیز باید براساس سقفی که در مصوبه ستاد ملی کرونا گفته شده پرداخت وام داشته باشند که این مبلغ در تهران از ۵۰ میلیون پارسال به ۷۰ میلیون در سال جاری رسیده است.

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی افزود: در سال جاری تا دیروز ۸۰۲ هزار نفر در سامانه، تقاضای وام ودیعه مسکن کردند که ۱۰۱ هزار نفر بانک خود را انتخاب کردند که در انتخاب بانک عامل بجز شخص متقاضی کسی دیگری نقش ندارد و متقاضی به محض ثبت‌نام می‌تواند بانک عامل خود را انتخاب کند.آخرین مهلت ثبت‌نام وام ودیعه مسکن انتهای شهریورماه ۱۴۰۰ می باشد.

نحوه و مهلت ثبت‌نام وام ودیعه مسکن

وی افزود: بعد از انتخاب بانک عامل، مالکیت همه متقاضیانی که در سامانه tem.mrud.irثبت نام کرده‌اند کنترل می‌شود و سپس اسامی نهایی به کارتابل بانک‌ها اعلام خواهد شد. (براساس آئین نامه اجرای قانون ساماندهی و مصوبه ستاد کرونا، سابقه مالکیت باید کنترل شود یعنی کسی می‌تواند از تسهیلات مسکن استفاده کند که مالک نباشد.)

اصلانی افزود: پرداخت وام ودیعه مسکن در بانک‌ها شرایط خودش را دارد که با دریافت وثیقه لازم وام را پرداخت کنند.

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی گفت: افرادی که دارای اجاره‌نامه رسمی هستند می‌توانند این تسهیلات را دریافت کنند البته کسانی که اجاره نامه خود را نیز پشت نویسی کرده‌اند یعنی قبلا اجاره نامه نوشتند و برای تمدید آن پشت نویسی کردند برای رسمیت دادن به آن می‌توانند با پرداخت ۱۵۰ هزار تومان به مشاورین املاک، این تمدید پشت‌نویسی شده را در سیستم ثبت کنند و کد رهگیری بگیرند.

وی افزود: اگر اجاره نامه از اول به صورت دستی بوده و در هیچ بنگاه مشاور املاکی نوشته نشده با پرداخت ۲۵۰ هزار تومان به مشاورین املاک با حضور موجر و مستاجر کد رهگیری داده می‌شود.

اصلانی با اشاره به این که دریافت کد رهگیری راهی برای شناسایی مستاجران است افزود: برای پرداخت این تسهیلات متراژ مسکن و تعداد خانوار بررسی نمی‌شود.

وی پیرامون مهلت ثبت‌نام وام ودیعه مسکن گفت: بانک مرکزی ۱۰ هزار میلیارد تومان باقیمانده‌ی اعتباری که پارسال برای پرداخت وام ودیعه مسکن در نظر گرفته بود در سال جاری از طریق ۱۳ بانک عامل به متقاضیان پرداخت می‌کند.

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی درباره مهلت ثبت‌نام وام ودیعه مسکن افزود: پارسال برخی بانک‌ها سهمیه تخصیص داده شده خود را در قالب وام ودیعه مسکن به متقاضان پرداخت کردند، اما در برخی دیگر، بخشی از سهمیه توزیع نشد که امسال پرداخت می‌شود بنابراین بانک مرکزی توزیع اعتبار جدید نداشته است.

آخرین مهلت ثبت‌نام وام ودیعه مسکن اعلام شد
بخوانید:  حقوق شهروندی و عدالت ترمیمی در بودجه ١۴٠١ شهرداری مشهد
  • منبع خبر : اخبار ساختمان