فراخوان جایزه تصویرسازی ۲۰۲۱ Visualization Prize منتشر شد
فراخوان جایزه تصویرسازی ۲۰۲۱ Visualization Prize منتشر شد
فستیوال جهانی معماری در همکاری با لومیون (Lumion) به برگزاری جایزه تصویرسازی ۲۰۲۱ میلادی (۲۰۲۱ Visualization Prize) با هدف معرفی بهترین رندرهای ویدیویی معماری (ارائه های معمارانه) اقدام کرده است!

به گزارش پایگاه خبری معماری و نما،فراخوان جایزه تصویرسازی ۲۰۲۱؛ لازم به بیان است زمان ارسال آثار تا تاریخ ۲۲ اکتبر سال ۲۰۲۱ میلادی می باشد و فرآیند داوری آثار نیز در رویداد WAF 2021 یعنی در تاریخ ۳ دسامبر سال ۲۰۲۱ میلادی در شهر لیسبون پرتغال انجام خواهد شد.

در طول چند گذشته، فرآیند تصویرسازی معماری به بخش جدایی ناپذیری از فرآیند طراحی معماری تبدیل شده است! تصویرسازی معماری دیگر فقط برای ارائه یک پروژه به مشتری مورد استفاده قرار نمی گیرد؛ بلکه معماران و طراحان برای بیان خلاقیت ها و نوآوری ها خود در روند طراحی از تصویرسازی معماری بهره می گیرند… با استفاده از امکان تصویرسازی معماری، معماران و طراحان این فرصت را دارند تا پروژه های خود را برای مخاطبان قابل درک و فهم تر نمایند.

جایزه تصویرسازی ۲۰۲۱ میلادی (۲۰۲۱ Visualization Prize) در تلاش است تا با ایجاد پیوندی منسجم میان دنیای معماری (زمینه های گوناگون همچون طراحی داخلی، طراحی منظر، طراحی شهری و…) و تصویرسازی، شیوه ای جذاب را برای بیان داستان های معماران و طراحان در پروژه های خود ایجاد نماید. برگزیدگان جایزه این فرصت را خواهند داشت تا آثار خود را برای معماران و طراحانی از سراسر نقاط جهان به نمایش بگذارند.

درباره شرایط ارسال آثار به جایزه تصویرسازی ۲۰۲۱

طرح های ارسالی برای جایزه تصویرسازی ۲۰۲۱ میلادی (۲۰۲۱ Visualization Prize) بایستی در عین توجه به نکات فنی و استانداردها، تجربه ی حس فضا به شیوه ای صادقانه را برای مخاطبان میسر نماید!

توجه داشته باشید شرکت در رویداد بین المللی جایزه تصویرسازی ۲۰۲۱، رایگان است. همچنین آثار ارسالی (بیانگر پروژه ای در آینده یا ساختمانی که به تازگی تکمیل شده است) بایستی در قالب ویدیو و حداکثر به مدت سه دقیقه باشند! همچنین لازم به بیان است داوران این جایزه به سه ویژگی در آثار توجه خواهند داشت:

  • زیبایی شناسی
  • بیان و انتفال احساس (شادی، هیجان، نوستالژی و یا…)
  • و نکات فنی (رنگ ها چگونه به نظر می رسند؟ آیا حرکات دوربین، طبیعی به نظر می رسد؟ و…)
بخوانید:  برندگان جایزه معمار ۱۴۰۰ اعلام شد

فرم ثبت نام در جایزه تصویرسازی ۲۰۲۱ میلادی (۲۰۲۱ Visualization Prize) 

درباره لومیون بیشتر بدانیم

در سال ۱۹۹۸ میلادی و در شهر لیدن کشور هلند (در نزدیکی شهر لاهه)، دو برنامه نویس هلندی که با کنجکاوی هر چه تمام در زمینه گرافیک سه بعدی کامپیوتری فعالیت داشتند، اولین گام ها را در جهت ایجاد یک شرکت نرم افزاری خصوصی با نام Act-3D برداشتند! آن ها توانستند با تلاش و ممارست پیوسته، دفتر کار خود را از یک اتاق زیر شیروانی به یک دفتر مستقل با همراهی چند برنامه نویس دیگر ارتقا دهند… اما پیشرفت اصلی و اساسی شرکت Act-3D با ارائه ی موتور سه بعدی ساز Quest 3D حاصل شد! موتوری برای شبیه سازی اجسام و اشیای گوناگون…

جایزه تصویرسازی ۲۰۲۱

شرکت Act-3D در ادامه فعالیت های خود دریافت که معماران به یک ابزار تصویرساز برای بیان ایده ها و نوآوری های خود نیاز دارند (برای تجسم معماری)! ابزاری بدون نیز به دانش فنی بالا. بنابراین در سال ۲۰۰۷ میلادی، شرکت Act-3D تمرکز خود را به ارائه ی ابزاری سه بعدی ساز در حیطه فعالیت های معماران معطوف کرد. در دسامبر سال ۲۰۱۰ میلادی، اولین نسخه از Lumion وارد بازار شد!

جالب است بدانید در حال حاضر لومیون مورداستفاده ی بیش از صدها هزار کاربر در بیش از ۱۸۰ کشور جهان می باشد و چیزی در سه چهارم دفاتر و استودیوهای معماری برتر جهان از این موتور رندر برای ارائه پروژه های خود استفاده می کنند (توجه داشته باشید لومیون یک پلاگین نیست، بلکه یک نرم افزار جداگانه می باشد که می تواند رندرهای فوق العاده ای را فراهم آورد)!

  • منبع خبر : آبگینه