کوچک ترین جزیره مسکونی دنیا کجاست؟
کوچک ترین جزیره مسکونی دنیا کجاست؟
کوچک ترین جزیره مسکونی دنیا که فقط برای یک خانه و البته یک درخت جا دارد.

به گزارش پایگاه خبری معماری و نما،کوچک ترین جزیره مسکونی دنیا؛ آدم‌ها در دنیا در هر جایی که فکرش را بکنید، خانه ساخته‌اند. حتی در جزیره‌ای که فقط یک خانه در آن، جا می‌شود! باورتان نمی‌شود؟ پس بهتر است با ما همراه باشید تا به شما کوچک ترین جزیره جهان را معرفی کنیم.

کوچک ترین جزیره مسکونی دنیا

کوچک ترین جزیره مسکونی دنیا عنوانی است که به جزیره‌ای به نام جاست روم ایناف داده‌اند. جزیره جاست روم ایناف (Just Room Enough Island)، جزیره‌ای است که تقریبا به اندازه یک زمین تنیس است. این جزیره کوچک در نیویورک و در میان رودخانه سن لوران قرار گرفته است. جزیره‌ای که فقط در آن یک خانه کوچک و یک درخت به چشم می‌خورد. این یعنی اگر کسی در جزیره و کنار آن درخت بایستد، نمی‌تواند قدم از قدم بردارد.

کوچک ترین جزیره مسکونی دنیا کجاست؟

مساحت جزیره جاست روم ایناف

جزیره جاست روم ایناف به عنوان کوچک ترین جزیره جهان حدود ۳۰۶ متر مربع وسعت دارد. همانطور که گفته شد، کل مساحت آن به ساخت یک خانه کوچک اختصاص داده شده است. این جزیره با وجود وسعت کمی که دارد، در هیچ زمانی در طول سال به زیر آب نمی‌رود.

تاریخچه کوچک ترین جزیره جهان

جزیره جاست روم ایناف در گذشته‌های دور با نام جزیره هاب شناخته می‌شد. در آن زمان این جزیره کوچک، هیچ صاحب مشخصی نداشت. در سال ۱۹۵۰ میلادی یک خانواده ثروتمند و مشهور، آن را خریداری کردند. یکی از اعضای این خانواده، یک کلبه داخل این جزیره برای خودش ساخت. او در کنار آن کلبه یک درخت کاشت. با این کار از همه قسمت‌های این جزیره استفاده کرد. بعد از اینکه این کلبه ساخته شد، مالکان جزیره هاب، نام آن را به جزیره جاست روم ایناف تغییر دارند. آن خانه و درخت از سال ۱۹۵۰ به همان شکل اولیه در جزیره باقی مانده‎‌اند.

کوچک ترین جزیره مسکونی دنیا کجاست؟

علت ساخت خانه در کوچک ترین جزیره جهان

مالکان جزیره، کوچک ترین جزیره جهان را خریداری کردند تا در آن یک ویلای تابستانی برای تعطیلات بسازند. اما همین که این خانه را ساختند، این جزیره مورد توجه توریستان از سراسر جهان قرار گرفت. توریستان زیادی از سراسر دنیا کنجکاو شدند که این جزیره کوچک را از نزدیک ببینند. این اتفاق باعث شد که آن خانواده نتوانند به هدفشان برای سپری کردن یک تعطیلات آرام در جزیره اختصاصیشان برسند.

بخوانید:  عدم تمایل معماران به نماسازی با مصالح سنتی ایرانی‌ اسلامی
  • منبع خبر : اخبار ساختمان