زیباترین خیابان‌ها و کوچه‌های دنیا
زیباترین خیابان‌ها و کوچه‌های دنیا
محله لابوکا در بوینس آیرس آرژانتین، خیابان‌های شفشاون مراکش، راه فیلسوفان در کیوتو ژاپن، محله شمبل در یورک انگلستان، گونچالو در پورتو آلگری برزیل و خیابان شانزه لیزه در پاریس فرانسه به عنوان نمونه‌هایی از زیباترین خیابان‌ها و کوچه‌های دنیا در سراسر دنیا شامل شناخته می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری معماری و نما،زیباترین خیابان‌ها و کوچه‌های دنیا؛ کوچه‌ها و خیابان‌ها جز اصلی‌ترین مولفه‌هایی هستند که به شهرها جان می‌دهند و پویایی، سرزندگی و نشاط را از نقطه‌ای به نقطه دیگر شهر پیوند می‌دهند. کیفیت بصری کوچه‌ها و خیابان‌ها مسئله بسیار مهمی است که در مدیریت و برنامه‌ریزی شهری مورد توجه قرار می‌گیرد، به طوری که بسیاری از شهرها به دلیل داشتن زیباترین خیابان‌ها توجه افراد زیادی را به خود جلب کرده‌اند. در ادامه به معرفی و بررسی تعدادی از زیباترین خیابان‌ها و کوچه‌ها در شهرهای سراسر دنیا می‌پردازیم:

محله لابوکا در بوینس آیرس، آرژانتین

خانه‌ها در محله لابوکا در بوینس آیرس آرژانتین با رنگ‌های خیره کننده‌ای رنگ آمیزی شده‌اند. لابوکا یکی از فقیرترین محله‌های پایتخت آرژانتین بود و مردم برای ساختن خانه‌های خود از تکه‌های آهن و چوب بدون استفاده بهره می‌بردند، و با ته مانده‌های رنگ، آن‌ها را رنگ آمیزی می‌کردند. سپس یک هنرمند در دهه ۱۹۵۰ تصمیم گرفت این محله را زنده کند، بنابراین همه خانه‌های این محله را با رنگ‌های مختلف رنگ آمیزی کرد. او دقیقاً کاری را انجام داد که قبلاً افراد آن محله انجام داده بودند، زیباترین خیابان‌ها و کوچه‌های دنیا فقط از شیوه‌ای زیباتر و متفاوت‌تر استفاده کرد و یک محله زنده و با نشاط را به وجود آورد.

زیباترین خیابان‌ها و کوچه‌های دنیا

خیابان‌های شفشاون، مراکش

شهر شفشاون در کوه‌های ریف کشور مراکش واقع شده است و یکی از بهترین و جذاب‌تر ین مقاصد گردشگری در دنیا به شمار می‌رود. دیوارها، پله‌ها و گلدان‌های آبی در خیابان‌های این شهر نمای خیره کننده را برای عابران به وجود آورده است و احساسی منحصر به فرد را در آن‌ها زنده می‌کند. هیچکس دقیقاً نمی‌داند که چرا دیوارها، پله‌ها و دیگر وسایل موجود در این خیابان‌ها به رنگ آبی درآمده است، اما به نظر می‌رسد که این رنگ در شهر شفشاون نشان دهنده عناصر معنوی و مقدس است، مردم این شهر معتقد هستند که رنگ آبی یادآور قدرت خداوندو جز زیباترین خیابان‌ها و کوچه‌های دنیا است.

زیباترین خیابان‌ها و کوچه‌های دنیا

خیابان راه فیلسوفان در کیوتو، ژاپن

خیابان زیبای راه فیلسوفان که در شهر کیوتو ژاپن واقع شده است، در ژاپن با نام تتسوگاکو نو میچی شناخته می‌شود. این خیابان در کنار رودخانه قرار دارد و هنگام شکوفه دادن درخت‌های گیلاس، تصویر رویایی و فوق‌العاده را به وجود می‌آورد، بنابراین بهترین زمان برای بازدید از این خیابان ماه آوریل است که درخت‌ها با شکوفه‌ها پوشانده شده‌اند، البته این مکان که جز زیباترین خیابان‌ها و کوچه‌های دنیا است در تمام فصول سال زیبایی خاص خود را دارد.

زیباترین خیابان‌ها و کوچه‌های دنیا

خیابان شمبل در یورک، انگلستان

شهر یورک یکی از مناطق قدیمی و تاریخی کشور انگلستان است و خیابان شمبل که در این منطقه واقع شده است نیز از تاریخ دیرینه برخوردار است. قدمت خانه‌ها و مغازه‌های موجود در این خیابان انگلیسی به قرن ۱۵ میلادی باز می‌گردد، مقامات شهری تمام تلاش خود را کرده‌اند که این مکان‌ها به همان سبک قدیمی بازسازی و حفاظت شود. کافی شاپ‌ها و رستوران‌های زیادی در این خیابان زیبا قرار دارند که حال و هوای خوب و خاطره‌انگیزی را به عنوان زیباترین خیابان‌ها و کوچه‌های دنیا برای گردشگران به ارمغان می‌آورد.

زیباترین خیابان‌ها و کوچه‌های دنیا

خیابان گونچالو در پورتو آلگری، برزیل

نام کامل لاتین خیابان گونچالو، Rua Goncalo de Carvalho است که در شهر پورتو آلگری واقع شده است و با درخت‌های خاص این منطقه پوشیده شده است. این خیابان همانند یک تونل است که سقف آن را شاخه‌ها و برگ‌های درختان تشکیل داده است. نه تنها خیابان گونچالو زیبا است، بلکه یک نمونه عالی از ارتباط بین طبیعت و شهر را به نمایش می‌گذارد و نام آن به عنوان یکی از میراث فرهنگی و گردشگری برزیل و یکی از زیباترین خیابان‌ها و کوچه‌های دنیا ثبت کرده است.

زیباترین خیابان‌ها و کوچه‌های دنیا

خیابان شانزه لیزه در پاریس، فرانسه

خیابان شانزه لیزه زیباترین خیابان پاریس و یکی از معروف‌ترین نقاط دنیا است که هزار و ۹۱۰ متر طول و ۷۰ متر عرض دارد و به دو نیمه شرقی و غربی تقسیم می‌شود. سمت غربی آن به میدان شارل دو گل نزدیک‌تر است، در حالی که در دو طرف نیمه دیگر خیابان شانزه لیزه که به میدان کنکورد نزدیک‌تر است، باغ الیزه قرار دارد. امروزه مراکز خرید بزرگ و لوکس، فروشگاه‌ها، کافی شاپ‌ها، رستوران‌ها و ادارات مختلف و مهمی در این خیابان وجود دارند، بنابراین شانزه لیزه به مکانی ایده آل برای پاریس گردی، خرید و آشنایی با فرهنگ این شهر تبدیل شده است. علاوه بر این، درختان سرسبز و سر به فلک کشیده که در دو سمت خیابان قرار دارند، شانزه لیزه را به یکی از زیباترین خیابان‌های جهان تبدیل کرده است.

زیباترین خیابان‌ها و کوچه‌های دنیا
بخوانید:  راه‌سازی در ایران بلاتکلیف قیمت قیر!
  • منبع خبر : ایمنا