نادر تهرانی  عضو جدید آکادمی هنر و ادبیات آمریکا در سال ۲۰۲۱ شد
نادر تهرانی  عضو جدید آکادمی هنر و ادبیات آمریکا در سال ۲۰۲۱ شد
به تازگی بیست و نه عضو جدید از جمله نادر تهرانی در بخش های مختلف از جمله معماری، هنر، ادبیات و موسیقی و همچنین چهار عضو افتخاری در آکادمی هنر و ادبیات آمریکا (The American Academy of Arts and Letters) معرفی شدند.

به گزارش پایگاه خبری معماری و نما، نادر تهرانی (معمار آمریکایی ایرانی‌ تبار و بنیان گذار دفتر معماری نادا)، والتر هود (Walter Hood) طراح منظر و مدیر سابق بخش معماری منظر در دانشگاه کالیفرنیا، برکلی و مدیر استودیوی طراحی Hood در اوکلند کالیفرنیا، مارلون بِلک ول (Marlon Blackwell) معمار آمریکایی، استاد دانشگاه دولتی آرکانزاس و پایه گذار Marlon Blackwell Architects، جیمز کورنر (James Corner) معمار منظر و نظریه پرداز، کاترین گوستافسون (Kathryn Gustafson) معمار منظر آمریکایی و میجین یون (Meejin Yoon) معمار و طراح کره ای-آمریکایی و اولین مدیر گروه معماری در انستیتوی فناوری ماساچوست در بخش معماری به عنوان اعضای تازه آکادمی هنر و ادبیات آمریکا در سال ۲۰۲۱ میلادی انتخاب شدند.

همچنین چهار عضو افتخاری در آکادمی هنر و ادبیات آمریکا (The American Academy of Arts and Letters) نیز عبارتند از میخاییل باریشنیکوف (Mikhail Baryshnikov) بازیگر آمریکایی، اسپایک لی (Spike Lee) کارگردان برنده جایزه امی و برنده جایزه اسکار، UNSUK CHIN آهنگساز و بالکریشنا دوشی (Balkrishna Doshi) معمار هندی

آکادمی هنر و ادبیات آمریکا (The American Academy of Arts and Letters) که در سال ۱۸۹۸ میلادی تاسیس شده است، تاکنون دارای ۲۵۰ عضو شامل معمار، طراح تجسمی، آهنگساز و همچنین نویسنده بوده است! اما در سال ۲۰۲۱ میلادی، تغییری در این آکادمی اتفاق افتاد که براساس آن تغییر، تعداد اعضای ثابت آن تا سال ۲۰۲۵ میلادی به ۳۰۰ نفر افزایش خواهد یافت. لازم به بیان است این عضویت به صورت مادام العمر می باشد. عضویت در آکادمی هنر و ادبیات آمریکا (The American Academy of Arts and Letters) یکی از برجسته ترین افتخارات در دنیای هنر به شمار می آید. پیش از این، اعضای تازه در این آکادمی تنها پس از مرگ اعضای قدیمی انتخاب می شدند!

نادر تهرانی

کارشناسان بر این باورند این تغییر در کالبد آکادمی هنر و ادبیات آمریکا، نمادی از یک تغییر فرهنگی است! تغییری که مدت هاست به تاخیر افتاده است!

بخوانید:  پایان کش و قوس ۱۷ ساله جابجایی پادگان ارتش از مشهد

درباره نادر تهرانی

اما درباره نادر تهرانی بد نیست بدانید وی دو مدرک لیسانس در سال ­های ۱۹۸۵ میلادی و ۱۹۸۶ میلادی از دانشگاه Rhode Island School of Design دریافت کرده است. وی همچنین تحصیلات معماری خود را در مدرسه ­معماری لندن و در موضوع تاریخ و تئوری معماری ادامه داده است. وی پس از بازگشت به ایالات متحده آمریکا، مدرک Master of Architecture in Urban Design خود را در سال ۱۹۹۱ میلادی از دانشگاه هاروارد دریافت کرد.

نادر تهرانی در سال ۲۰۱۱ میلادی موسسه­ NADAAA یک مرکز پژوهشی با هدف پیشرفت در نوآوری­ های طراحی و همکاری های میان رشته ­ای را پایه گذاری نمود. این موسسه، دفاتری را در شهرهای بوستون و نیویورک دارا می باشد؛ دفاتری که طراحی و اجرای پروژه ­های گوناگونی از طراحی مبلمان گرفته تا طراحی معماری و طراحی شهری با تمرکز بر مباحث صنعت ساخت را در بر می گیرد. نادر تهرانی همچنین مدیریت دانشکده­ معماری دانشگاه MIT را در سال­ های ۲۰۱۰ میلادی تا ۲۰۱۴ میلادی بر عهده داشته است.

  • منبع خبر : آبگینه