تاثیرگذارترین معمار جهان در لیست ۱۰۰ رهبر آینده مجله تایم در سال ۲۰۲۱
تاثیرگذارترین معمار جهان در لیست ۱۰۰ رهبر آینده مجله تایم در سال ۲۰۲۱
Sumayya Vally ، معمار آفریقایی و بنیانگذار استودیوی معماری Counterspace (مستقر در ژوهانسبورگ)، به عنوان تاثیرگذارترین معمار جهان در ساخت آینده در فهرست TIME100 سال ۲۰۲۱ میلادی شناخته شد!

به گزارش پایگاه خبری معماری و نما، تاثیرگذارترین معمار جهان:  مجله تایم به مانند هر سال، در سال ۲۰۲۱ میلادی نیز فهرستی متشکل از ۱۰۰ شخصیت (رهبر نوظهور) را منتشر نمود که این افراد (به بیان این مجله) در ساخت آینده ی بشر نقش چشمگیری خواهند داشت. جالب است بدانید Sumayya Vally تنها معماری است که نام وی در این لیست به چشم می خورد!

تاثیرگذارترین معمار جهان
Sumayya Vally

Dan Macsai مدیر تحریریه Time100 درباره لیست TIME100 سال ۲۰۲۱ میلادی می گوید: ” تمامی افراد حاضر در این لیست، آماده ساختن آینده جهان هستند! “

Sumayya Vally تاثیرگذارترین معمار جهان در لیست 100 رهبر آینده مجله تایم در سال 2021
مجله آمریکایی تایم (تایم نخستین بار در ۳ مارس ۱۹۲۳ میلادی در نیویورک منتشر شد)

درباره تاثیرگذارترین معمار جهان

مهم ترین پروژه ای که سمیه وَلی (Sumayya Vally) تاکنون به انجام رسانده است، طراحی پاویون Serpentine در سال ۲۰۲۰ میلادی می باشد؛ البته برپایی این پاویون به دلیل همه گیری ویروس کرونا به تعویق افتاد (افتتاحیه غرفه به تابستان ۲۰۲۱ میلادی موکول شد)! سمیه وَلی (Sumayya Vally) در طراحی پاویون خود به بیان تجربیات جوامع مهاجر ساکن در شهر لندن اشاره ویژه ای دارد.

درباره پاویون های سرپنتاین (Serpentine) که در فهرست پربازدیدکننده ترین نمایشگاه های معماری جهان قرار دارند (با بیش از ۱/۲ میلیون بازدیدکننده در سال)، بد نیست بدانید این گالری هر سال از معمارانی که پیش از این در کشور بریتانیا فعالیت حرفه ‌ای نداشته ‌اند، دعوت می ‌کند تا سازه ‌ای موقت برای استفاده عموم را در باغ کنزینگتون هایدپارک واقع در شهر لندن طراحی کنند.

تاثیرگذارترین معمار جهان
تاثیرگذارترین معمار جهان
پاویون Serpentine طراحی شده توسط سمیه وَلی (Sumayya Vally) از چوب پنبه و آجرهای تهیه شده از مواد بازیافتی ساخته خواهد شد؛

گالری های سرپنتاین (Serpentine Galleries) که از سال ۲۰۰۰ میلادی فعالیت خود را آغاز کرده است، در طی این سال ها به یک سایت بین ‌المللی ایده آل برای اجرای طرح ‌های تعاملی تبدیل شده است و در فصل تابستان هر سال (سه ماه)، میزبان یکی از هنرمندان عرصه معماری بوده است.  لازم به بیان است تاکنون معمارانی چون فرانک گری ، زاها حدید ، رم کولهاس ، ای وی وی، هرزوگ و دومورون، تویو ایتو ، بیارکه انگلس ، سو فوجیمتو و… در این رویداد شرکت داشته اند!

بخوانید:  متن کامل لایحه بودجه ۱۴۰۱ منتشر شد + جداول ضمیمه

جالب است بدانید Sumayya Vally تاثیرگذارترین معمار جهان؛ جوان ترین معمارِ طراحِ پاویون Serpentine تا کنون به شمار می آید.

  • منبع خبر : آبگینه