نماد سایت پایگاه خبری معماری و نما

اتصال مترو به حرم مطهر تا نیمه سال آینده

اتصال مترو به حرم مطهر تا نیمه سال آینده

اتصال مترو به حرم مطهر تا نیمه سال آینده

به گزارش پایگاه خبری معماری و نما،اتصال مترو به حرم مطهر؛ ایمان فرهمندی در گفتگویی با اشاره به ۳ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکتی که به همت شهرداری مشهد منتشر می‌شود، اظهارکرد: از سرجمع این اعتبار، هزار و ۸۵۰ میلیارد تومان برای تکمیل خط ۲ و همچنین ساخت خط ۳ قطارشهری هزینه می‌شود که نقش بسزایی در ایجاد رضایت برای زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی و سهولت دسترسی به حرم مطهر خواهد داشت.

وی گفت: با این اعتبار، فاز یک خط ۳ مترو، حدفاصل پایانه مسافربری امام‌رضا(ع) تا میدان شهدا، تا پایان نیمه اول سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

فرهمندی با بیان اینکه بافت‌های فرسوده، ۲ هزار و ۵۰ میلیارد تومان از این اعتبار سهم دارند، افزود: از این رقـم، ۲۵۰ میلیـارد تومان اعتبار برای بهسازی بافت فرسوده «عامل»، ۳۰۰ میلیارد تومان برای بهسازی بافت فرســوده «آبکوه» و ۵۰۰ میلیارد تومان برای بهسازی بافت فرسوده «وکیل‌آباد» است.

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد مقدس تصریح کرد: همچنین هزار میلیارد تومان از اوراق مشارکت جذب شده جهت بهسازی و نوسازی بافت پیرامونی حرم مطهر رضوی و اتصال مترو به حرم مطهر در نظر گرفته شده است.

خروج از نسخه موبایل