نماد سایت پایگاه خبری معماری و نما

فراخوان مسابقه طراحی فضای بام

به گزارش پایگاه خبری معماری و نما،مسابقه طراحی فضای بام ؛ در سازمان‌هایی که دارای فضاهای کاری با مقیاس مناسب و محیط‌های اجتماعی مطلوب می باشد، توانایی‌های جسمی و روحی کارکنان بهبود و ضریب عملکردی آنها افرایش می‌یابد. بنابراین شاهد آنیم در طی سالهای اخیر در بیشتر کشورها طراحی فضاهای متفاوت موثر بر افزایش بهره وری و کارایی کارکنان همواره مورد توجه تحلیلگران و مشاوران مدیریت سازمان ها و شرکت های مختلف بوده و در این بین ضرورت آشنایی متخصصان حوزه معماری و دکوراسیون با مسائل روحی روانی و جسمی کارکنان در محیطهای کاری و طبیعتا نقش انکارناپذیر آنها در خلق فضاهای بهینه متناسب با نوع فعالیت آنها بسیار پررنگتر گشته است.
در این راستا زیگوآرت این مهم را یکی از مسئولیتهای اجتماعی خود دانسته و بر آن شده است در راستای ارتقای سطح فرهنگی اقشار مختلف جامعه دررویداد دوم خود اقدام به طراحی و برگزاری مسابقه متفاوت دیگری نماید.

طرح مساله فراخوان مسابقه طراحی فضای بام

یک شرکت فرضی استارتاپ در حوزه کسب و کارهای مجازی را در نظر بگیرید که خدمات خود را از طریق سایت به صورت مجازی در اختیار مشتریان قرار می دهد.

مفروضات اصلی پروژه در مسابقه طراحی فضای بام :

ساختمان تحت مالکیت و مورد استفاده مجموعه شامل دو طبقه واحد اداری که هر طبقه یک واحد به مساحت ۲۰۰ متر مربع بوده و تعدادی  پارکینگ و همچنین فضای انباری مورد نیاز در طبقه همکف وجود دارد. شرکت در طی ۷ روز هفته بصورت شبانه روزی (سه شیفت) فعال بوده و ساعت کاری پرسنل حدودا ۹ ساعت طی شبانه روز و ۴۴ ساعت در کل هفته می باشد. بازه سنی کارکنان حدود ۱۷ تا ۳۰ سال، مجرد یا متاهل بدون فرزند بوده و اکثریت آنها در رده های سازمانی مختلف در زمینه های تبلیغات، بازاریابی و فروش، امور مشتریان، برنامه نویسی و پشتیبانی و مابقی در زمینه های تحقیق و پژوهش، ایده پردازی، طراحی و گرافیک، مالی و حسابداری و … فعالیت دارند.

تعداد کل کارکنان ۱۲۰ نفر که حدود ۵۰ درصد را خانم ها و ۵۰ درصد را آقایان تشکیل می دهند و لازم به ذکر است در طول هفته به صورت معمول و متداول، در شلوغترین ساعات کاری حداکثر ۷۰ نفر و در خلوتترین ساعات کاری حداقل ۱۵ نفر از کارکنان به صورت همزمان، در ساختمان شرکت مشغول به کار می باشند.
از آنجاییکه تاثیر مثبت شادابی و رفاه کارکنان در محیط فیزیکی و ساختمان شرکت بر بهبود علمکرد آنها، بسیار مورد توجه مدیریت قرار گرفته، اقدام به بررسی و مطالعه ای در این راستا نموده و با نکات جالب و عوامل موثری روبرو شده که برخی از آنها به شرح ذیل می باشند:

مدیریت مجموعه پس از بررسی های لازم بدلیل کمبود جا و محدودیت فضاهای در اختیار و نیز عدم امکان تغییرات در فضاهای داخلی ساختمان، به این نتیجه می رسد که از فضای بام ساختمان شرکت جهت نیل به هدف خویش و همچنین هویت بخشی بصری فضای کاری استفاده نماید. بنابراین جهت تعیین و تصمیم نهایی در خصوص تغییرات مورد نیاز مربوطه قصد دارد از متخصصان حوزه معماری کمک گرفته و مناسبترین طرح پیشنهادی را اجرا نماید.

سایر مفروضات مسابقه طراحی فضای بام:

*توجه : شرکت کننده می تواند علاوه بر موارد مذکور تاثیرگذار بر عملکرد کارکنان ازنظر مدیریت، سایر عوامل موثر مربوطه از دیدگاه خود را در طراحی لحاظ نموده و این موارد را همراه با هرگونه توضیحات لازم در خصوص طرح خود تشریح نماید.*

*لازم به ذکر است شرکت و ساختمان مربوطه کاملا مفروض و ساختگی می باشد*

اهداف مسابقه طراحی فضای بام

شرایط و قوانین مسابقه طراحی فضای بام

*ثبت نام و شرکت در این رویداد کاملا رایگان می باشد*

توجه. نیازی به طراحی طبقات ساختمان شرکت نمیباشد و موضوع مسابقه صرفا به بام پروژه اختصاص دارد.

مدارک ارسالی توسط شرکت کنندگان فراخوان مسابقه طراحی فضای بام

هر شرکت کننده لازم است هرگونه اطلاعات و مدارک لازم بنا به تشخیص خود در راستای ارائه هرچه بهتر طرح را (هرگونه نقشه، مقطع، دیاگرام، رندر، نما و غیره و توضیحات لازم و مفروضات شرکت کننده به زبان فارسی) در دو شیت افقی ۷۰ * ۵۰ با فرمت JPG  (dpi150) حداکثر حجم هر شیت ۲۰ مگابایت آماده و در زمان مقرر در وب سایت زیگوآرت بارگذاری نماید.

راهنمای اصول شیت بندی مدارک متعاقبا در وبسایت جهت استفاده شرکت کنندگان قرار خواهد گرفت.

هیئت داوران مسابقه طراحی فضای بام به ترتیب حروف الفبا

معیارهای ارزیابی طرح ها

نحوه داوری طرح ها

هدایای مسابقه طراحی فضای بام

جوایز هفت طرح برگزیده هیئت داوران

جایزه طرح منتخب مردمی از میان ۳۰ طرح برگزیده اولیه داوران مبلغ ۵ میلیون تومان همراه با تندیس و لوح سپاس

هدایای بخش مردمی مسابقه طراحی فضای بام

مجموع جوایز ۵۰ میلیون تومان می باشد

دانلود فایل pdf فراخوان مسابقه طراحی فضای بام

دانلود پلان بام مسابقه طراحی فضای بام

دبیرخانه مسابقه طراحی فضای بام :

آدرس سعادت آباد بلوار فرهنگ نرسیده به میدان فرهنگ جنب بانک پاسارگاد ساختمان بیژن طبقه سوم واحد ١٠

کد پستی ۱۹۹۷۷۴۳۸۸۱

تلفن ثابت ۰۲۱۲۶۴۵۵۳۶۷

شماره همراه ۰۹۱۹۷۴۶۲۳۹۹

خروج از نسخه موبایل