نماد سایت پایگاه خبری معماری و نما

از پروژه مسکن فرهنگیان و زمان تحویل آن ها چه خبر؟

مدیر کل رفاه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش: اولین پروژه مسکن فرهنگیان در سال ۱۴۰۰ تحویل داده خواهد شد.

مدیر کل رفاه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش: اولین پروژه مسکن فرهنگیان در سال ۱۴۰۰ تحویل داده خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری معماری و نما، پروژه مسکن فرهنگیان: گودرز کریمی‌فر» مدیرکل رفاه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش، درباره آخرین وضعیت مسکن فرهنگیان اعلام کرد: بعد از گذشت یک سال و نیم از عقد تفاهم‌ نامه مسکن فرهنگیان، ما توانستیم در یک اقدام کم‌نظیر در ۱۸ استان و ۶۵ شهر کشور، ۴۳ هزار و ۷۷۵ واحد را برای فرهنگیان از طریق وزارت راه و شهرسازی به اجرا در آوریم. 

وی ادامه داد: تاکنون حدود ۱۰ هزار واحد از ۴۳ هزار و ۷۷۵ واحد به پروژه متصل شده‌اند. استان ‌های مختلف کشور نیز در این زمینه فعال هستند، ضمن اینکه در بخش دوم این طرح نیز تعداد دیگری از واحدهای فرهنگیان را عملیاتی خواهیم کرد، اما در وهله اول تلاش ما این است که آن تعداد پروژه که در دست داریم را  سازماندهی کنیم. 

تسهیلات مورد نظر پروژه مسکن فرهنگیان

کریمی‌فر در خصوص تسهیلات در نظر گرفته شده برای مسکن فرهنگیان تصریح کرد: ما تاکنون حدود ۱۰ هزار فقره وام مسکن برای فرهنگیان از بانک مسکن دریافت کردیم و هزار میلیارد تومان هم خودمان به عنوان وام ثانویه حمایتی برای ایشان در نظر گرفته‌ایم. این حمایت‌ها به عنوان آورده اولیه فرهنگیان که حدود ۴۰ تا ۵۰ میلیون تومان بوده، ابلاغ شده است.

مدیر کل رفاه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد:  متقاضیان فرهنگی باید مبلغ ۴۰ میلیون تومان به عنوان وجه واریزی پرداخت نمایند تا بتوانند به پروژه متصل شوند. 

زمان تحویل واحدهای پروژه مسکن فرهنگیان

کریمی فر در پاسخ به این سوال که زمان اتمام و تحویل پروژه مسکن فرهنگیان چه زمانی است؟ گفت: ستاد اجرایی فرمان امام شرکت سازنده این واحدها است که امیدواریم با همکاری آن‌ها، در اولین اقدام عملیاتی اولین پروژه‌های تحویلی را در سال ۱۴۰۰به فرهنگیان ارائه دهیم. ایشان افزودند: این پروژه‌ها را ما نمی‌سازیم و ستاد اجرایی فرمان امام و وزارت راه و شهرسازی متولی ساخت آنها هستند و ما فقط بهره برداری می‌کنیم. 

کریمی فر تاکید کرد: پیش بینی ما این است که این مسکن‌ها در سال ۱۴۰۰به فرهنگیان تحویل داده شود. از سویی نیز مدت زمان ۱۸ تا ۲۴ ماه برای تحویل این مسکن‌ها در نظر گرفته شده است. 

وی افزود: ما برای انجام این اقدام دو مرحله کلنگ‌زنی داشتیم که مرحله اول با حضور آقای جهانگیری معاون اول ریاست جمهوری در اردیبهشت ماه و مرحله دوم با حضور آقای روحانی رئیس جمهور در یک آبان صورت گرفت. 

مدیر کل رفاه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: برخی از  پروژه‌ها ۱۰ تا ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند. همچنین بلوک‌ها مشخص شده‌اند، هر بلوک ۱۶ واحد و هر ۱۶ واحد چهار طبقه با پارکینگ و انباری است. 

بیشترین استان های متقاضی

وی در پاسخ به این سوال که بیشترین استان‌های متقاضی دریافت مسکن فرهنگیان و وام تسهیلات کدام استان‌ها بوده‌اند؟ اظهار داشت: بیشترین متقاضیان از شهرهای تهران، خراسان رضوی، استان البرز و آذربایجان شرقی هستند. 

مدیر کل رفاه و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش در پایان بیان کرد: وام ثانویه و حمایتی که ما به فرهنگیان می‌دهیم از جمله وام‌های کم بهره است تا کمک کند رویه ساخت این پروژه‌ها با سرعت بیشتری انجام شود. از طرفی نیازی نیست که فرهنگیان برای تامین هزینه اولیه به زحمت بیفتند، از این رو ما مبلغ ۴۰ تا ۵۰ میلیون تومان را در ابتدای کار به عنوان وام به آن‌ها ارائه خواهیم کرد.

خروج از نسخه موبایل