نظارت بر توزیع عادلانه اعتبارات خراسان رضوی
نظارت بر توزیع عادلانه اعتبارات خراسان رضوی
در تعامل با مدیران اجرایی و اعضای شوراهای اسلامی شهرستان‌ها و روستاها سعی می‌کنیم بر توزیع عادلانه و تأمین اعتبارات خراسان رضوی نظارت شود

به گزارش پایگاه خبری معماری و نما،اعتبارات خراسان رضوی؛موسی‌الرضا حاجی‌بگلو با بیان اینکه شورای اسلامی هر استان عالی‌ترین نهادی است که بر مصوبات دیگر شوراها نظارت می‌کند، اظهار کرد: یکی از مسائلی که در این شورا به‌صورت ویژه پیگیری می‌شود، نظارت بر مصوبات شوراهای شهرها و روستاهای استان است.

وی افزود: درواقع قرار است از این به بعد همه مصوبات را بررسی کنیم و تلاش می‌شود تا این مصوبات اعتبارات خراسان رضوی منطبق با قانون باشد؛ این موضوع در کمیته انطباق شورای اسلامی استان بررسی می‌شود.

حاجی‌بگلو با بیان اینکه به‌طورکلی تلاش می‌شود که مصوبات شوراها همراه با قانون باشد، افزود: این بررسی‌ها ناظر بر قواعدی که پیش از این تصویب شده است هم می‌شود؛ درواقع بر اساس قانون تشکیلات، وظایف و انتخاب شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران به این موضوع‌ها رسیدگی خواهد شد.

رئیس شورای اسلامی استان خراسان‌رضوی با اشاره به سفرهای شهرستانی اعضای این شورا، از آن به‌عنوان یکی دیگر از برنامه‌های پیش روی شورای اسلامی استان یاد و تصریح کرد: قرار است در این سفرها با مدیران اجرایی و اعضای شوراهای اسلامی شهرستان‌ها و روستاها جلساتی برگزار و بر نحوه توزیع و تأمین اعتبارات هرکدام نظارت شود و آنجا که احساس کنیم برخی اعتبارات خراسان رضوی نادیده گرفته شده است، به موضوع وارد می‌شویم و از طریق راهکارهای تعاملی تلاش می‌کنیم اعتبارات به‌صورت عادلانه توزیع شود.

بخوانید:  شفافیت، مردم‌محوری و پاسخگویی؛ ۳ رکن کاری روابط عمومی شورای شهر مشهد در سال ۱۴۰۲

حاجی‌بگلو بیان کرد: از دیگر سو لازم است مدیران دستگاه‌های اجرایی در شهرستان‌ها و روستاها خود را با قوانین همراه کنند؛ چون آن‌ها نمایندگان دولت هستند و لازم است با شوراهای متناظر در هر شهرستان و روستا به‌عنوان نمایندگان مردم پیوند و رابطه داشته باشند.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس تصریح کرد: درحقیقت ضروری است ارتباط میان مدیران و نمایندگان دولت در شهرستان‌ها با شرح وظایف شوراهای شهر و روستا هم‌خوانی و همراهی داشته باشد تا درنتیجه این ارتباط، اتفاقات خوبی برای مردم رقم بخورد.
حاجی‌بگلو اضافه کرد: در کنار این موضوع‌ها، جلساتی با مقامات ملی نیز برگزار خواهد شد که دستورکار آن حل معضلات استان است.