افزایش ۴۰ درصدی سرانه ورزشی مشهد در سال ۱۴۰۲
افزایش ۴۰ درصدی سرانه ورزشی مشهد در سال ۱۴۰۲
با همت اعضای شورا و هماهنگی میان فرمانداری از سال ۱۴۰۰ تاکنون دو مجموعه ورزشی و ۲۵ زمین چمن مصنوعی ایجاد شد و با بودجه امسال، ۴۰ درصد سرانه ورزشی در شهر مشهد افزوده می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری معماری و نما،سرانه ورزشی مشهد؛سیدحسین علوی‌‎مقدم در مراسم اختتامیه دومین دوره جشنواره ورزشی رمضان، اظهارکرد: جشنواره ورزشی رمضان با زیرپوشش قرار دادن ۷۵۰۰ ورزشکار در ۱۶ رشته ورزشی در دومین سال برگزاری و دوره ششم شورای اسلامی شهر مشهد، به پختگی کامل رسیده است.

وی افزود: در دوره جدید شورای شهر مشهد، برای نظام‌مندتر کردن فعالیت‌ها در حوزه ورزش و اعمال نگاه تخصصی، با همکاری اعضای شورای شهر، برای اولین بار کمیسیون ورزش و جوانان در شورای شهر مصوب شد؛ اقدام جدیدی که در سایر کلانشهرها نیز تسری پیدا کرده است.

رئیس کمیسیون ویژه ورزش و جوانان شورای اسلامی شهر مشهد مقدس گفت: در دومین سال جسنواره ورزشی رمضان، تعداد رشته‌های ورزشی افزایش یافت و نگاه ما به ورزش های پایه، تکریم پیشکسوتان و ورزش بانوان بیش از پیش معطوف شد.

علوی مقدم خاطرنشان کرد: امسال در بودجه ۱۴۰۲ نزدیک به ۶۰۰ میلیارد تومان برای زیرساخت‌های ورزش، بودجه تعیین شده و سال ۱۴۰۲، مشهد را به کارگاه عمرانی ورزش تبدیل خواهیم کرد.

وی افزود: شهرداری در گذشته ۴۵ مجموعه ورزشی، ۵۵ زمین چمن مصنوعی و یک مجموعه ابی در اختیار داشت اما با همت اعضای شورا و هماهنگی میان فرمانداری از سال ۱۴۰۰ تاکنون، دو مجموعه ورزشی و ۲۵ زمین چمن مصنوعی ایجاد شد و با بودجه امسال، ۴۰ درصد سرانه ورزشی در شهر مشهد افزوده می‌شود و ۲۳ مجموعه ورزشی جدید به ظرفیت ورزشی شهر امام‌رضا(ع) افزوده می‌شود.

بخوانید:  انتشار ۲.۷ هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت از ابتدای شورای ششم مشهد

رئیس کمیسیون ویژه ورزش و جوانان شورای اسلامی شهر گفت: در راستای کار تربیتی، در ۸ پهنه، استعدادیابی در رشته‌های مختلف و ۸ رشته انجام شده اما چرخه کار تربیتی زمانی کامل می‌شود که به کار هویتی تبدیل شود.

علوی مقدم گفت: امیدواریم با هماهنگی مسولین استان روزی را بیینیم که ورزش به روزهای اوج خود برسد و در حوزه تیم‌داری کار ویژه انجام شود.