۹۰ درصد بومی‌سازی قطعات حفاری قطارشهری مشهد
۹۰ درصد بومی‌سازی قطعات حفاری قطارشهری مشهد
نایب رئیس و سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس گفت: با همت شرکت‌های دانش‌بنیان، اکنون بیش از 90 درصد قطعات حفاری قطارشهری مشهد بومی‌سازی شده است.

به گزارش پایگاه خبری معماری و نما،بومی‌سازی قطعات حفاری قطارشهری مشهد؛موسی‌الرضا حاجی‌بگلو در گفتگویی با اشاره به بومی‌سازی نوار آب بند در ساخت مترو به همت شرکت‌های دانش‌بنیان در قطارشهری مشهد، اظهارکرد: دستگاه حفار، قطعات پیش‌ساخته بتنی را در کنار یکدیگر قرار داده و با فشردن و کنارهم چیدن این قطعات، تونل ایجاد می‌کند.

وی گفت: این قطعات بتنی با یک نوار آب بند و لاستیک باید آب‌بندی شوند؛ پیش‌تر این تکنولوژی در اختیار کشورهای دیگر قرار داشت ولی امروز به همت کارشناسان ایرانی، بومی‌‎سازی شده است.

نایب رئیس و سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس با بیان اینکه این بومی‌سازی تا ۵۰ درصد موجب تسریع در فرآیندها شده و در بخش انتفاع مالی نیز بیش از۲۵ درصد موجب کاهش هزینه شده و صرفه‌جویی ارزی به همراه داشته است، افزود: علاوه بر این، در حوزه تعمیرات، با بهره‌گیری از روش مهندسی معکوس، گام های بسیار ارزشمندی برداشته شده است.

حاجی‌بگلو تصریح کرد: با همت شرکت‌های دانش‌بنیان اکنون بیش از۹۰ درصد قطعات حفاری قطارشهری مشهد، بومی‌سازی شده است.

بخوانید:  پهنه‌های 4گانه؛ پاسخی نو برای ذوق و سلایق مختلف مردم