نماد سایت پایگاه خبری معماری و نما

لزوم تامین اعتبار پروژه ها متناسب با بودجه تخصیص یافته

لزوم تامین اعتبار پروژه ها متناسب با بودجه تخصیص یافته

لزوم تامین اعتبار پروژه ها متناسب با بودجه تخصیص یافته

به گزارش پایگاه خبری معماری و نما،تامین اعتبار پروژه ها؛مجید نژاد حسین، اظهار کرد: ۷۰ درصد بودجه عمرانی سال ۱۴۰۲ شهرداری باز شده، اما تا کنون فقط ۱۳درصد این بودجه محقق شده است.

وی افزود: با توجه به بررسی سامانه مدیریت پروژه، برای ١٣٨٩ پروژه تاکنون بازگشایی اعتبار صورت پذیرفته است و نیاز است مدیریت شهری، برنامه های خود را برای تامین اعتبار این پروژه ها اعلام کند زیرا نداشتن برنامه مدون برای تامین اعتبار از سرعت اجرای پروژه ها کاسته و در صورت تامین نشدن به‌موقع اعتبار، اجرای پروژه ها با تاخیر روبرو خواهد شد.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد مقدس ادامه داد: با طولانی شدن اجرای پروژه‌های عمرانی و تاخیر در تامین اعتبار، تعدیل اعتبار پروژه ها نیز افزایش می‌یابد و با برنامه‌ریزی درست و سیاست‌گذاری و تامین اعتبار به موقع پروژه ها، علاوه بر پرداخت به موقع مطالبات پیمانکاران، می‌توان سرعت اجرا و اتمام پروژه های عمرانی را بیشتر کرد.

نژادحسین بیان کرد: گاهی دیده شده است که به دلیل تامین نشدن اعتبار و تاخیر در پرداخت مطالبات پیمانکاران، تعدیل یک پروژه بیشتر از مبلغ اصلی قرارداد شده است و این موضوع به بازنگری و سیاست‌گذاری‌های دقیق نیاز دارد تا بتوان از وقوع چنین اتفاقاتی جلوگیری کرد.

خروج از نسخه موبایل