مشارکت دانش‌بنیان‌ها در مدل‌های جدید اقتصادی مدیریت شهری مشهد
مشارکت دانش‌بنیان‌ها در مدل‌های جدید اقتصادی مدیریت شهری مشهد
نایب رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه گذاری و مشارکت های شورای اسلامی شهر مشهد مقدس گفت: با مصوبه جدید شورای شهر، شهرداری مکلف شده است با استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌ها، به سمت ایجاد مدل‌های جدید اقتصادی حرکت کند.

به گزارش پایگاه خبری معماری و نما،مدل‌های جدید اقتصادی مدیریت شهری؛مجید دبیریان در تشریح مهم‌ترین اقدامات کمیسیون اقتصادی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس، اظهار کرد: از مهم‌ترین اقداماتی که کمیسیون اقتصادی آنها را در این دو سال رقم زده، می‌توان به تعریف عرصه‌های جدید درآمدی در دوره ششم مدیریت شهری اشاره کرد.

وی افزود: در همین راستا طرح دو فوریتی مکلف شدن شهرداری در ورود به عرصه سرمایه‌گذاری‌های نوین با استفاده از ظرفیت کارآفرینان و شرکت‌های دانش‌بنیان و تعریف مدل‌های جدید اقتصادی در حوزه مدیریت شهری تصویب شد.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شورای اسلامی شهر مشهد مقدس ادامه داد: البته اعتقاد ما این است شهرداری آن‌چنان که باید و شاید به این مصوبه نپرداخته و انتظار داریم در آینده ای نزدیک این اتفاق بیفتد و آئین‌نامه مدنظر را ارائه کند.

دبیریان بیان کرد: دومین اقدام ارزشمندی که انجام دادیم، تلاش برای ایجاد منابع جدید درآمدی با کمک زمین‌های کوچک مقیاس با مشارکت شهرداری و شهروندان بوده است؛ تا کنون مشارکت‌ها در حوزه زمین‌های بزرگ مقیاس بوده و ما در شورای ششم، اولویت را بر این گذاشتیم با توجه به این که فرآیندها طولانی است و سرمایه‌گذارها بعضا برای تعریف کلان پروژه ها، مشکلات فراوانی پیش رو دارند، شهرداری بتواند و اجازه داشته باشد که در پروژه های کوچک‌مقیاس و املاک کوچک‌مقیاس هم کار مشارکتی انجام دهد.

بخوانید:  مدیریت شهری باید به سمت خوداتکایی گام بردارد

وی گفت: طرح دیگری که مصوب کردیم در مورد روش‌های جدید تامین مالی جمعی است و می‌توان با هوشمند سازی مالی پروژه ها که یکی از مدل‌های جدید اقتصادی است و انتظار داریم همکاران ما در سازمان اقتصادی شهرداری به این مصوبه به صورت ویژه بپردازند زیرا جای خالی استفاده از این چنین ظرفیت‌هایی در شهرداری دیده می شود.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه گذاری و مشارکت های شورای اسلامی شهر مشهد مقدس خاطر نشان کرد: ما تلاش کردیم به سهم خودمان در حوزه های نوین از حداکثر ظرفیت ها استفاده کنیم و دست مدیریت شهری و همکاران مان در سازمان اقتصادی را باز بگذاریم تا این اتفاق را رقم بزنند.

دبیریان اظهار کرد: یک اقدام ارزشمند دیگر که ما در مجموعه شورای شهر انجام دادیم، پیگیری راه‌اندازی کمیته رفع موانع که در آن پروژه های متعددی که متاسفانه به دلایل مختلف مشمول مرور زمان شده بودند را در جلسات این کمیته بررسی کردیم و مصوبات خیلی خوبی داشت و انتظار داریم که شهردار جدید هم این سلسله جلسات را ادامه دهد و بتوانیم مشکلات پروژه های مشارکتی کلانی که مشمول مرور زمان شده و در اجرا و بهره‌برداری از آن، توقف ایجاد شده را هر چه زودتر حل کنیم و نتایج آن را در به انجام رسیدن پروژه‌های کلان نیمه‌تمام ببینیم.