شهرستان فرخد می‌تواند به قطب گردشگری کشاورزی استان تبدیل شود
شهرستان فرخد می‌تواند به قطب گردشگری کشاورزی استان تبدیل شود
عضو شورای شهرستان مشهد گفت:شهرستان فرخد به عنوان نزدیکترین مرکز کاشت و برداشت گل محمدی و گل زعفران می تواند به قطب گردشگری کشاورزی تبدیل شود.

به گزارش پایگاه خبری معماری و نما،شهرستان فرخد؛ سید ابراهیم علیزاده عضو شورای شهرستان مشهد گفت:روستای فرخد با وجود محصولات ارزشمند انگور، زعفران و گل محمدی در حال حاضر با مشکلات و کمبودهای ریز درشتی مواجه است که اصلی ترین آن، روشنایی جاده و مراکز درمانی و توجه به بخش کشاورزی است.

سید ابراهیم علیزاده اظهار کرد: همچنین یکی از مسائل مردم فرخد خام فروشی یا تر فروشی گل محمدی است، که اگر مسئولین بخش کشاورزی به آن  توجه  داشته باشند و تجهیزات مکانیزه و کارشناسی لازم تامین شود باعث خوشحالی مردم  و ایجاد انگیزه بیشتر برای کشاورزان می شود و در صورت عنایت می‌توان گلاب ناب را در خود منطقه فرخد به صورت عمده تولید و عرضه بازارهای مختلف داخلی و حتی خارجی نمود.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر مشهد همچنین خاطر نشان کرد:شهرستان فرخد به عنوان نزدیکترین مرکز کاشت  و برداشت گل محمدی و گل زعفران می تواند به قطب گردشگری کشاورزی تبدیل شود. با توجه به اینکه گلاب‌گیری گل محمدی هم توسط کارشناسان کشاورزی درشهرستان انجام می شود، نشانه این است که این شهرستان دارای ظرفیت جوان تحصیل کرده درزمینه های مورد نیازی چون کشاورزی است که می تواند با حمایتهای دولت و خاصه بخش کشاورزی و شورای شهرستان مشهد و شورای شهرستان فرخد، به پیشرفت قابل توجهی برسد.

بخوانید:  شهرداری مشهد برگزار کننده نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در تاجیکستان

وی افزود: شهرستان فرخد، فاقد مراکز تفریحی و فرهنگی و ورزشی می باشد و از آنجا که مسیر حدفاصل میان جاده کلات و مشهد فاقد روشنایی کافی است این تاریکی، باعث بروز تصادفات بسیار در این جاده می‌شود که سالیانه میانگین ۲ تا ۳ کشته از اهالی فرخد در مسیر کلات،  جان خود را از دست می دهند.

علیزاده در خاتمه خاطر نشان کرد: امیدواریم با همکاری مسئولین بتوانیم فرخد را آنگونه که شایسته آن است دریابیم و با حل مشکلات و کمبودهای این شهرستان راه را به سوی تبدیل این منطقه به قطب گردشگری کشاورزی خراسان رضوی هموار سازیم.