تخفیف ۹۰ درصدی برای پارک‌ حاشیه‌ای در مشهد تا ۱۰ ساعت در ماه
تخفیف ۹۰ درصدی برای پارک‌ حاشیه‌ای در مشهد تا ۱۰ ساعت در ماه
پلاک خودرو اگر در زمان توقف بدهی نداشته باشد، مشمول 35 درصد تخفیف می‌شود؛ همچنین اگر با استفاده از نرم‌افزار «شهر من» خوداظهاری داشته باشند، تا 10 ساعت در ماه می‌توانند از 90 درصد تخفیف بها استفاده کنند و پس از آن نیز 70 درصد تعرفه مصوب را پرداخت می‌نمایند.

به گزارش پایگاه خبری معماری و نما،پارک‌ حاشیه‌ای در مشهد؛ایمان فرهمندی در گفتگو با برنامه رادیویی «شهر ما» با بیان اینکه یکی از مهمترین مسائل کلانشهرها از جمله مشهد مقدس، معضل آلودگی هواست، اظهارکرد: براساس مطالعات صورت گرفته و سیاهه انتشار، یک سوم آلودگی هوای شهر مشهد ناشی از خودروهای شخصی است.

وی گفت: سیاست عمومی دولت و مدیریت شهری، تلاش بر کاهش آلودگی هواست که تاثیر بسزایی روی کیفیت زندگی مردم و همچنین سلامت نسل فعلی و آینده دارد.

فرهمندی با بیان اینکه یکی از راه‌های مقابله با آلودگی هوا، تشویق مردم به استفاده بیشتر از حمل‌ونقل عمومی است، افزود: سیاست شورای اسلامی شهر و مدیریت شهری نیز بر این اصل بنا شده و برهمین اساس، در هفته‌های اخیر قیمت بلیت اتوبوس و قطارشهری را کاهش دادیم و به قیمت‌های سال گذشته برگرداندیم.

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد مقدس، کاهش بهای خدمات دوچرخه‌های اشتراکی را دیگر اقدام موثر شورای شهر در جهت تشویق مردم به استفاده‌ از مُدهای حمل‌ونقلی پاک عنوان و تصریح کرد: از سوی دیگر، برای کاهش استفاده از خودروهای شخصی، براساس مجوزات قانونی، هزینه پارک‌های حاشیه‌ای را افزایش دادیم که از یک هفته قبل اجرایی شده است.

فرهمندی با تاکید بر اینکه الگوی سفر شهروندان را باید به سمت استفاده بیشتر از وسایل حمل‌ونقل همگانی تغییر داد، گفت: البته در بحث پارک‌های حاشیه‌ای، تمهیدات و تخفیفاتی ذیل مصوبه شورای شهر درنظر گرفته شده است.

بخوانید:  مشارکت مدیریت شهری مشهد در برگزاری اربعین حسینی

وی افزود: به عنوان مثال، پلاک خودرو اگر در زمان توقف بدهی نداشته باشد، مشمول ۳۵ درصد تخفیف می‌شود؛ همچنین اگر با استفاده از نرم‌افزار «شهر من» خوداظهاری داشته باشند، تا ۱۰ ساعت در ماه می‌توانند از ۹۰ درصد تخفیف بها استفاده کنند و پس از آن نیز ۷۰ درصد تعرفه مصوب را پرداخت می‌نمایند.

فرهمندی با بیان اینکه اگر شهروندان به صورت نرم‌افزاری نسبت به شارژ پلاک خود اقدام کنند، ۲۰ درصد شارژ اضافه دریافت می‌کنند، تصریح کرد: علاوه بر این، توقف‌های زیر نیم ساعت نیز مشمول تخفیف ۹۰ درصدی می‌شوند.

وی گفت: تلاش ما بر این بوده که توقف‎‌های اضطراری و کوتاه‌مدت مردم به سهولت صورت گیرد و توقف‌های طولانی مشمول پرداخت هزینه باشد تا مردم به استفاده از وسایل حمل‌ونقل همگانی تشویق شوند.

فرهمندی افزود: موتورسیکلت‌های برقی نیز به عنوان یکی از مُدهای حمل‌ونقل پاک، با شرایط بسیار آسان و به شکل اقساط ۲۴ ماهه، بدون افزایش قیمت، برای عموم شهروندان قابل ثبت‌نام است.