حمایت کامل از برگزاری جشنواره بین‌المللی «ایثار» در مشهد
حمایت کامل از برگزاری جشنواره بین‌المللی «ایثار» در مشهد
در نشست مشترک اعضای کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس با مدیران بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور، بر آمادگی مدیریت شهری برای برگزاری جشنواره بین‌‎المللی «ایثار» در مشهد مقدس تاکید شد.

به گزارش پایگاه خبری معماری و نما،جشنواره بین‌المللی «ایثار»؛ نشست مشترک رئیس و نایب رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی و همچنین رئیس کمیسیون ورزش و جوانان شورای اسلامی شهر مشهد مقدس با جمعی از مدیران بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور درخصوص برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم «ایثار» برگزار شد.

جشنواره بین‌المللی «ایثار» جزو برنامه‌های ثابت شهرداری مشهد قرار گیرد

حجت‌الاسلام حسن منصوریان در این جلسه با بیان اینکه جشنواره بین‌المللی «ایثار»، رویداد هنری متناسب با مشهد است، اظهارکرد: مشهدالرضا(ع)، همانطور که از اسم آن مشخص است، محل شهادت بوده و اسم آن برخاسته از شهید است.

وی گفت: ماهیت و علت ایجاد و بقای این شهر، با «شهادت» گره خورده و لذا جشنواره بین‌المللی ایثار در پیوند کامل با مشهد مقدس است.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس افزود: این جشنواره بین‌المللی باید جزو برنامه‌های ثابت و سالیانه شهرداری مشهد قرار گیرد چراکه بستر ارزشمندی برای حضور و گردهمایی بیش از ۲۵ کشور از سراسر دنیاست.

حجت‌الاسلام منصوریان تصریح کرد: تاکنون مشهد مقدس جشنواره و رویداد فیلم مختص خود را نداشته و و جشنواره بین‌المللی «ایثار» این خلاء فرهنگی را پُر می‌کند.

رویکرد شورای ششم نسبت به حوزه هنر، مثبت و همه‌جانبه است

مهدی ناصحی در این جلسه با بیان اینکه آنچه از تاریخ و تمدن در دسترس ماست، جلوه‌ای از آثار هنری، در قالب‌های مختلف است، اظهارکرد: یکی از مهمترین ابزارها برای انتقال مفاهیم فرهنگی و تربیتی و …، «فیلم» بوده و بسیار خرسندیم که اولین جشنواره بین‌المللی «ایثار» قرار شده در مشهد مقدس برگزار شود.

بخوانید:  سونامی بیکاری مهندسان در صنعت احداث کشور

وی گفت: از این رویداد بین‌المللی می‌توان در راستای معرفی مشهدالرضا(ع) به عنوان مکانی امن و اثرگذار در عرصه‌بین‌المللی بهره گرفت که در عرصه جهانی نقطه امید و اتکاست.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس با بیان اینکه مدیریت شهری از برگزاری این رویداد، حمایت می‌کند، افزود: دبیرخانه جشنواره بین‌المللی «ایثار» نیز می‌تواند به مشهد مقدس منتقل شود.

ناصحی با بیان اینکه رویکرد شورای ششم و مدیریت شهری در این دوره نسبت به حوزه هنر، نگاه مثبت، همه‌جانبه و حداکثری است، تصریح کرد: همکاری‌های این‌چنینی، پیشتر نیز سابقه داشته و معاونت فرهنگی و حوزه رسانه مدیریت شهری نیز این مهم را دنبال خواهند کرد.

جشنواره بین‌المللی ایثار؛ فرصتی برای پرداختن به بُعد «جهانشهر»

سیدحسین علوی مقدم، رئیس کمیسیون ورزش و جوانان شورای اسلامی شهر مشهد مقدس نیز در این جلسه با بیان اینکه شورای ششم از ابتدای فعالیت خود پیوسته به دنبال محلل‌های فعالیت فرهنگی بوده، اظهارکرد: در همین راستا، به دو سرفصل «ورزش» و «هنر»، به عنوان محلل‌های کار اجتماعی متمرکز شدیم.

وی گفت: هنر از موضوعاتی است که اثرگذاری و اثرپذیری خاصی دارد و این اصل، حلقه مفقوده‌ای است که تاکنون، آنگونه که باید، به آن توجه نکرده‌ایم.

رئیس کمیسیون ورزش و جوانان شورای اسلامی شهر مشهد مقدس با تاکید بر اینکه در این جشنواره باید به بُعد بین‌المللی مشهدالرضا(ع)، جهانشهر برکت و کرامت، توجه جدی شود، افزود: موضوع «ایثار اجتماعی» از جمله سرفصل‌هایی است که به ویژه در حوزه نوجوانان و جوانان می‌تواند مدنظر قرار گیرد.