کمیسیون ماده ۵ باید در اختیار شهرداری‌ها قرار گیرد
کمیسیون ماده ۵ باید در اختیار شهرداری‌ها قرار گیرد
سال ۵۲ به دلیل نبود کارشناس خبره در شهرداری‌های کلان‌شهرها، کمیسیون ماده 5 به تهران، واگذار شد ولی درحال حاضر، با توجه به شرایط این کمیسیون باید در اختیار شهرداری‌ها قرار گیرد.

به گزارش پایگاه خبری معماری و نما،کمیسیون ماده ۵؛ موسی‌الرضا حاجی‌بگلو در نشست انتقال تجارب بازآفرینی کلانشهرهای کشور با بیان اینکه شورای ششم شهر مشهد مقدس، نگاه متفاوتی را نسبت به ادوار گذشته برای شهر مشهد رقم زده، اظهارکرد: در اولین گام، اعتبارات را به سمت مناطق کم‌برخوردار سوق دادیم تا بر این اساس، ارائه خدمات در این مناطق، هم‌تراز با مناطق برخوردار شود.

وی گفت: در سال اول، پروژه‌های “زودبازه ۱” با همراهی شوراهای اجتماعی محلات و اختصاص بخشی از بودجه عمرانی شهر به مناطق کم‌برخوردار اجرا و ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار به آن تعلق گرفت.

حاجی‌بگلو با بیان اینکه درحال حاضر طرح پروژه‌های زودبازده ۲ درحال اجراست، افزود: شورای ششم باورمند به مناطق کم‌برخوردار و حاشیه شهر بوده و از ابتدای دوره نیز توجه ویژه‌ای به این حوزه داشته‌ایم؛ پروژه‌های زودبازده ۲ هم با اولویت‌بندی مردمی و براساس خواست و نیاز آنها تعریف و اجرایی می‌شود.

نایب رئیس و سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس در بخش دیگری از صحبت‌های خود به کمیسیون ماده ۵ اشاره داشت و تصریح کرد: مشهد مقدس، اولین شهر کشور بوده که پس از ابلاغ قانون، طرح تفصیلی آن ابلاغ شد؛ این موضوع نشان از وحدت فیمابین دستگاه‌ها دارد.

حاجی‌بگلو با تاکید بر اینکه کمیسیون ماده ۵ باید در اختیار مدیریت شهری قرار گیرد و تصمیم‌گیری‌ها توسط شهرداری انجام شود، گفت: درحال حاضر طرحی آماده شده مبنی بر اینکه کمیسیون ماده ۵ علاوه بر تهران، در سایر کلانشهرها نیز مستقر شود تا اتفاقات خوبی رقم بخورد.

بخوانید:  منطقه توس مشهد با محوریت ساکنان ساماندهی خواهد شد

وی افزود: اینکه اختیار از بدنه شهرداری گرفته و در اختیار دیگری قرار دهیم مشکل ساز است زیرا مردم به شهرداری مراجعه می‌کنند و چه بهتر خود شهرداری این کار را به صورت جامع و تخصصی انجام دهد.

نایب رئیس و سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس اظهارکرد: سال ۵۲ به دلیل نبود کارشناس خبره در شهرداری‌های کلان‌شهرها، این کمیسیون به تهران، واگذار شد؛ درحال حاضر با پیگیری‌های صورت گرفته و اخذ ۵۶ امضاء از شورای عالی استان‌ها، این موضوع تصویب و به مجلس شورای اسلامی فرستاده شد و کمیسیون عمران نیز این مصوبه را تصویب کرد.

حاجی‌بگلو گفت: امیدواریم نمایندگان مجلس شورای اسلامی به این مصوبه رای مثبت دهند تا گره بزرگ و مشکلات شهر برطرف شود و کمیسیون ماده ۵ در اختیار مدیریت شهری قرار گیرد.