تملک اراضی در حاشیه شهر مشهد به منظور تامین سرانه‌های خدماتی
تملک اراضی در حاشیه شهر مشهد به منظور تامین سرانه‌های خدماتی
سال جاری، 1000 میلیارد تومان اعتبار برای تملک در حاشیه شهر درنظر گرفته شد ولی کمتر از 20 درصد این اعتبار هزینه شده است؛ اگر عملکرد این حوزه قوی باشد، نیازهای اساسی و سرانه‌های خدماتی شهر نیز تامین می‌شوند.

به گزارش پایگاه خبری معماری و نما،تملک اراضی در حاشیه شهر مشهد؛غلامحسین صاحبی در مخالفت با لایحه دوفوریتی شهرداری مبنی بر تخصیص ۹۰ میلیارد تومان اعتبار برای بازگشایی یک معبر در منطقه ۸ شهرداری، اظهارکرد: اعتبارات تملکی شهرداری باید براساس اولویت‌بندی و با نگاه به حاشیه شهر باشد؛ نمی‌توان برای مناطق کم‌برخوردار مدعی باشیم که اعتبار نیست ولی در مناطق برخوردار صرفا برای بازگشایی یک معبر، ۹۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیص دهیم.

صاحبی با بیان اینکه طی سال جاری، تملک و ساخت ۶ پارک در حاشیه شهر را پیش‌بینی کرده بودیم، گفت: با این وجود، سازمان زمین و مسکن شهرداری، اعتبار مورد نیاز برای تملک اراضی در حاشیه شهر مشهد را تامین نکرد و همه آنها برگشت خورد.

وی اظهارکرد: سال گذشته از شهرداری خواسته شد تا ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار به منظور تملک اراضی در بافت‌های پُر حاشیه شهر، برای افزایش سرانه فضای سبز هزینه کند ولی عملکرد رضایتبخشی در این حوزه شاهد نیستیم.

رئیس کمیسیون ویژه ساماندهی حاشیه شهر شورای اسلامی شهر مشهد مقدس افزود: آنچه مسلم بوده که اولویت عملکردی سازمان زمین و مسکن، تملک در پهنه‌های حاشیه شهر به منظور تامین سرانه‌های خدماتی است.

صاحبی تصریح کرد: سال جاری، ۱۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تملک در حاشیه شهر درنظر گرفته شد ولی کمتر از ۲۰ درصد این اعتبار هزینه شده است.

بخوانید:  آخرین مهلت ثبت‌نام وام ودیعه مسکن اعلام شد