آسفالت بیش از ۴۴ هزار مترمربع از معابر بلوار شاهنامه
آسفالت بیش از ۴۴ هزار مترمربع از معابر بلوار شاهنامه
رئیس کمیسیون ویژه توسعه و بهسازی توس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس گفت: در اقدامی بی‌نظیر، امسال بالغ بر 44 هزار مترمربع از معابر خاکی بولوار شاهنامه آسفالت شده است.

به گزارش پایگاه خبری معماری و نما،بلوار شاهنامه؛مجید طهوریان‌عسکری در گفتگویی با بیان اینکه خطه تاریخی «توس»، خطه‌ای خاص و استراتژیک برای نظام مقدس جمهوری اسلامی است و در گفتمان ادبیات حماسی ما نیز جایگاه ویژه‌ای دارد، اظهارکرد: وظیفه همه ماست که نسبت به این ضرورت، توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

وی گفت: با رویکرد و نگاه شورای ششم و در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری ناظر به حوزه آبادانی و زیباسازی، بودجه عمرانی این حوزه نسبت به سال گذشته ۱۰۰ میلیارد تومان افزایش یافت.

طهوریان‌عسکری با بیان اینکه این رویکرد و نگاه را در بودجه سال ۱۴۰۲ شهرداری نیز نسبت به خطه تاریخی توس خواهیم داشت، افزود: علاوه بر این، اقدامات و اتفاقات دیگری را هم مدنظر داریم که براساس خواست و نیاز مردم باشد.

رئیس کمیسیون ویژه توسعه و بهسازی توس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس تصریح کرد: در اقدامی بی‌نظیر، امسال بالغ بر ۴۴ هزار مترمربع از معابر خاکی این محدوده، آسفالت شده است.

طهوریان‌عسکری در ادامه صحبت‌های خود به حاشیه شهر مشهد پرداخت و گفت: در سال‌های اخیر، رنگ و روی حاشیه شهر مشهد مقدس، رنگ و روی جدیدتری شده و اقدامات با برنامه‌تری را شاهد هستیم.

وی افزود: ارکان مختلف و دستگاه‌های اجرایی پای کار آمدند تا عقب‌افتادگی‌های حاشیه شهر را جبران کنند.

بخوانید:  شوک افزایش قیمت مصالح ساختمانی به بازار مسکن

عضو شورای اسلامی شهر مشهد مقدس با اشاره به تعبیر مقام معظم رهبری نسبت به شهرداری‌ها، اظهارکرد: از نگاه ایشان، عملکرد شهرداری همچون خورشید است که انوار آن باید به همه بتابد و امروز رویکرد ما نیز توجه به تمامی سطوح مختلف شهر است و نگاه عدالت توزیعی را دنبال می‌کنیم.

طهوریان‌عسکری از رویکرد محله‌محوری شورای ششم و مدیریت شهری در این دوره سخن‌گفت و افزود: شوراهای اجتماعی محلات را گرد هم آوردیم تا ۱۰ میلیارد تومان اعتبار هر محله، با خواست و نظر مردم و ساکنان بومی هزینه شود.

وی با بیان اینکه در اعتبارات سال ۱۴۰۲ نیز حدود ۴۵ میلیارد تومان اعتبار برای این محلات در توس درنظر گرفته شده، گفت: با صرف این اعتبارات و تعریف پروژه‌های زودبازده ۲، گام بسزایی در ارتقاء سطح کیفی زیستی توس برداشته می‌شود.