راه‌اندازی کمپ ورزشی شهرک طرق مشهد
راه‌اندازی کمپ ورزشی شهرک طرق مشهد
با پیگیری‌های صورت گرفته و بازدیدهای میدانی که داشته‌ایم، عملیات اجرایی احداث کمپ ورزشی شهرک طرق مشهد آغاز شده و این زیرساخت به عنوان یکی از بسترهای مورد استفاده در موضوع استعدادیابی ویژه حاشیه شهر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به گزارش پایگاه خبری معماری و نما،کمپ ورزشی شهرک طرق مشهد؛سیدحسین علوی‌مقدم، رئیس کمیسیون ویژه ورزش و جوانان در حاشیه بازدید محله طرق، اظهارکرد: همانطور که در نشست مشترک با اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی نیز تاکید داشتیم، شورای ششم در این دوره با محوریت کمیسیون ورزش و جوانان توجه ویژه‌ای ظرفیت‌های ورزشی رها شده سطح شهر دارد.

وی گفت: این ظرفیت‌های رها شده به دو دسته تقسیم می‌شوند؛ یک دسته ظرفیت‌هایی که نیازمند بهسازی و بازسازی هستند و یک دسته هم پروژه‌های عمرانی ورزشی که عملیات عمرانی آنها نیمه تمام مانده است.

علوی‎‌مقدم با اشاره به بازدید خود از مجموعه ورزشی شهدای طرق، افزود: در شرایطی که کمپ ورزشی شهرک طرق مشهد از کمبود جدی زیرساخت‌های ورزشی رنج می‌‎برد، چنین زیرساخت ورزشی ارزشمندی بلااستفاده مانده بود؛ خوشبختانه پس از بازدیدهای میدانی صورت گرفته از سطح محله و شناسایی این فرصت بی‌نظیر، پروژه احداث «کمپ ورزشی طرق» در این مجموعه آغاز شد.

وی با بیان اینکه در این کمپ زمین فوتبال، سالن ورزشی توپی، پیست دوچرخه‌سواری، دو و میدانی و … احداث خواهد شد، تصریح کرد: در فاز نخست پروژه، عملیات احداث زمین فوتبال در با پیگیری‌های صورت گرفته و بازدیدهای میدانی که داشته‌ایم، عملیات اجرایی احداث کمپ ورزشی شهرک طرق مشهد آغاز شده و این زیرساخت به عنوان یکی از بسترهای مورد استفاده در موضوع استعدادیابی ویژه حاشیه شهر مورد استفاده قرار می‌گیرد.براساس گزارش شهرداری منطقه ظرف یکماه آینده به اتمام خواهد رسید و در اختیار اهالی طرق قرار می‌گیرد.

رئیس کمیسیون ورزش و جوانان شورای اسلامی شهر مشهد مقدس با اشاره به سیاست‌گذاری شورای شهر و تکلیف به شهرداری برای ایجاد پایگاه‌های استعداد‌یابی در ۸ پهنه حاشیه شهر، گفت: یکی از پایگاه‌‎های استعدادیابی در شهرک طرق و در همین کمپ ورزشی شهرک طرق مشهد خواهد بود که عملیات اجرایی آن درحال پیشرفت است.

بخوانید:  شفافیت، مردم‌محوری و پاسخگویی؛ ۳ رکن کاری روابط عمومی شورای شهر مشهد در سال ۱۴۰۲

علوی‌مقدم در ادامه بازدید خود ضمن حضور در دبیرستان کار و دانش دخترانه دیانت، پای مسائل و مشکلات و کمبود‌های آنها نشست.

یکی از اصلی‌ترین مطالبات دانش‌آموزان، کمبود سرانه‌های ورزشی و فضاهای ویژه بانوان در محله طرق بود که علوی‌مقدم در این خصوص گفت: یکی از دغدغه‌های اصلی شورای ششم و به ویژه کمیسیون ورزش و جوانان در این دوره، تقویت نشاط و شادابی در بین اقشار مختلف جامعه، به ویژه بانوان است.

وی با تاکید بر لزوم تقویت شور و نشاط مومنانه در بین نسل جوان، تصریح کرد: براساس همین دغدغه‌مندی احداث سالن ورزشی ویژه بانوان در شهرک طرق را قطعا در برنامه‌های سال آینده لحاظ خواهیم کرد و اعتبار آن را در لایحه بودجه پیش‌بینی می‌کنیم.

علوی‌مقدم گفت: عملکرد حدود یکسال و نیمه کمیسیون ورزش و جوانان و مدیریت شهری در این مدت و دغدغه‌مندی‌هایی که در این حوزه دارد، بر همگان روشن است؛ در عین حال، ورزش در این شهر دچار یک عقب‌ماندگی چندین ساله بوده که صرفا با اتکا به ظرفیت‌های مدیریت شهری نمی‌توانیم اهداف مدنظر را دنبال کنیم.

وی افزود: در کنار شورای شهر و شهرداری، تمامی ارکان ذی‌ربط در حوزه ورزش باید پای کار بیایند و بتوانیم همه در کنار هم ظرفیت‌های شهر را احیاء کنیم؛ یکی از سیاست‌های شاخص شورای ششم، توسعه و احیاء زیرساخت‌های ورزشی است و در این راه از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم کرد.