انتشار ۲.۷ هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت از ابتدای شورای ششم مشهد
انتشار ۲.۷ هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت از ابتدای شورای ششم مشهد
بسیار خرسندیم که با درایت و ریل‌گذاری‌های صورت گرفته، عملکرد رضایتبخشی را در حوزه معاونت اقتصادی شاهد هستیم و دستاوردهای امسال نسبت به سال گذشته ملموس‌تر است؛ براساس گزارش‌ها، بودجه مصوب سال ۱۴۰۱ حوزه اقتصادی، زودتر از موعد محقق خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری معماری و نما،اوراق مشارکت؛ سیدابراهیم علیزاده در حاشیه بازدید از معاونت اقتصادی و سرمایه‌گذاری شهرداری مشهد مقدس، با بیان اینکه مشهدالرضا(ع) به برکت وجود بارگاه منور رضوی، به عنوان شهری جهانی شناخته می‌شود و اثرگذاری بین‌المللی دارد، اظهارکرد: از سوی دیگر، موقعیت جغرافیایی مشهد نیز بر اهمیت این شهر افزوده است؛ همین ویژگی‌ها، فرصت و چشم‌انداز بسیار مهم و حائز اهمیتی را پیش روی حوزه اقتصادی و سرمایه‌گذاری در این شهر قرار می‌دهد.

وی با تشریح اهمیت تقویت سرمایه‌گذاری و جلب مشارکت‌ها، گفت: بی‌شک اگر به دنبال تقویت و ارتقاء تمام‌ساحتی شهر هستیم، باید تمام ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل را استحصال، شناسایی و آنها را برای سرمایه‌گذاری معرفی کنیم؛ اتفاق مهمی که باید از سوی معاونت اقتصادی و سرمایه‌گذاری شهرداری دنبال شود.

علیزاده با اشاره به نقش سیاست‌گذاری و ریل‌گذاری شورای شهر برای شهرداری، افزود: شورای ششم شهر مشهد مقدس، با جدیت کامل حامی حوزه سرمایه‌گذاری است؛ چه سرمایه‌گذاری نقد و چه سرمایه‌گذاری غیرنقد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد مقدس تصریح کرد: براساس همین رویکرد و نگاه، با مصوبه شورای شهر به شهرداری مشهد اجازه داده شد که ۱۰ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اوراق مالی اسلامی برای بافت‌های فرسوده شهری و ساماندهی حاشیه‌نشینی و سکونتگاه‌های غیررسمی از محل بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور منتشر نماید.

علیزاده با بیان اینکه براساس گزارشات معاونت اقتصادی و سرمایه‌گذاری شهرداری مشهد، از ابتدای فعالیت شورای ششم تاکنون ۲ هزار و ۶۸۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت منتشر شده که ۱۰۰ درصد ضمانت آن با دولت و بازپرداخت ۵۰ درصدی اصل و سود با شهرداری است، گفت: بسیار خرسندیم با پیگیری‌های این معاونت برای اولین بار ۳۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت نیز برای طرح‌های حمل‌ونقل عمومی و خرید اتوبوس منتشر شده است؛ شورای شهر مجوز انتشار هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت برای کمک به توسعه و نوسازی ناوگان اتوبوسرانی را به شهرداری داده.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه یکی از محورهای تمرکز اصلی فعالیت‌های معاونت اقتصادی شهرداری، کمک به پروژه‌های کلان عمرانی شهر و کلان اقتصادی باید باشد، افزود: این رویکرد موجب می‌شود که عایدات بیشتری نصیب شهر شود؛ اتفاق مبارکی که بی‌شک ثمره آن مشمول حال زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی خواهد شد.

بخوانید:  اطلس جامع ۱۸ جلدی محلات شهر مشهد منتشر شد

علیزاده با اشاره به تحقق ۱۰۰ درصدی بودجه حوزه اقتصادی شهرداری در سال گذشته، اظهارکرد: بسیار خرسندیم که با درایت و ریل‌گذاری‌های صورت گرفته، عملکرد رضایتبخشی را در حوزه معاونت اقتصادی شاهد هستیم و دستاوردهای امسال نسبت به سال گذشته ملموس‌تر است؛ براساس گزارش‌ها، بودجه مصوب سال ۱۴۰۱ حوزه اقتصادی، زودتر از موعد محقق خواهد شد.

وی با بیان یکی از اصول و محورهای فعالیتی شورای ششم و مدیریت شهری در این دوره برنامه‌محوری است، گفت: اگر به دنبال ارتقاء بهره‌وری و اثربخشی فعالیت‌ها هستیم، باید به اصل برنامه‌ریزی پایبند باشیم؛ برهمین اساس، به منظور اجرای برنامه‌های تدوین شده، باید برش عملیاتی در این خصوص تهیه و اجرا شود.

علیزاده، توجه به حاشیه شهر را شعار محوری و رویکرد شاخص شورای شهر و شهرداری در این دوره عنوان کرد و افزود: از جمله سیاست‌های ما، توسعه متوزان و عدالت‌محور مشهدالرضا(ع) است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد مقدس تصریح کرد: طبق همین رویکرد، پروژه‌های زودبازده و اعتمادساز را تعریف کردیم تا مسائل و مشکلات محلات هدف بازآفرینی و حاشیه شهر براساس خواست و مطالبه مردمی پاسخگویی شود؛ اقدامی که در ادوار مختلف مدیریت شهری سابقه نداشته است.

علیزاده در ادامه با اشاره حوزه ماموریتی معاونت اقتصادی و سرمایه‌گذاری شهرداری مشهد مقدس، گفت: با توجه به تخصیص بودجه ویژه حاشیه شهر در بودجه سال ۱۴۰۱ معاونت اقتصادی، شیب اجرا و تعریف پروژه‌های مختلف باید به سمت این پهنه‌ها باشد و برش ویژه‌ای برای حاشیه شهر دیده شود.

وی در پایان با تقدیر از عملکرد معاونت اقتصادی و سرمایه‌گذاری شهرداری مشهد، گفت: امیدواریم با تکیه بر روش‌های نوین و اصول کارآمد اقتصادی‌ و تکیه بر علوم روز بتوانیم پویایی مضاعفی را در حوزه اقتصاد شهر مشهد رقم بزنیم و موجبات اعتلا روزافزون جهانشهر برکت و کرامت را فراهم آوریم.