اصول و مبانی شهرسازی نیازمند بازشناسی و بازتعریف است
اصول و مبانی شهرسازی نیازمند بازشناسی و بازتعریف است
رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر مشهد مقدس در پیامی به بهانه روز شهرساز، این مناسبت را فرصت مغتنمی برای بازخوانی اصول مغفول مانده در مباحث شهرسازی، به ویژه شهرسازی انسان‌محور دانست.

به گزارش پایگاه خبری معماری و نما،اصول و مبانی شهرسازی؛ هشتم نوامبر، ۱۷ آبانماه، فرصت مغتنم و ارزشمندی برای گرامیداشت و تکریم انسان‌های فرهیخته‌‌ای است که با تکیه بر علم و دانش و تجربه خود به دنبال ساخت و ایجاد شهری آرمانی و مطلوب هستند؛ شهری زیبا و دلپذیر که پاسخگوی نیازهای انسان و تامین‌کننده آسایش و امنیت شهروندان باشد.

روز شهرساز بهانه مناسبی برای بازخوانی اصول و مبانی شهرسازی مغفول مانده ، به ویژه شهرسازی انسان‌محور است؛ اصول و مبانی که نیازمند بازشناسی و بازتعریف بوده تا بتوانیم همه در کنار یکدیگر ارتقاء جایگاه مجاوران رضوی را در این نظام نوین و کارآمد ارتقاء ببخشیم.

هرچه رابطه بین انسان و محیط پیرامونی خود را تقویت ببخشیم و برای آن چشم‌اندازهایی را تصویر بکشیم، قطعا در جهت تحقق شهر انسان‌محور گام‌های سازنده‌ای برداشته‌ایم؛ عرصه بسیار مهمی که نیازمند نقش‌آفرینی شهرسازان است.

شورای اسلامی شهر مشهد مقدس و به ویژه کمیسیون شهرسازی و معماری، ضمن تبریک روز شهرساز به تمامی فعالان این عرصه، اعلام می‌کند که در سازوکار سیاست‌گذاری و تصمیم‌سازی‌های خود نیازمند همفکری و تعامل با این عزیزان بوده و پیوسته از نظرات و پیشنهادات سازنده این قشر متخصص بهره‌ خواهد گرفت.

امیدوارم همه در کنار یکدیگر بتوانیم موجبات تحقق شهری زیبا، دسترس‌پذیر، انسان‌محور، اخلاق‌مدار معنوی که تامین‌کننده و پاسخگوی نیازهای زائران و مجاوران بارگاه منور امام هشتم(ع) باشد را فراهم آوریم.

بخوانید:  طرح جامع مشهد بازنگری می‌شود