تصویب طرح‌ تفصیلی مشهد بزودی تصویب می‌شود
تصویب طرح‌ تفصیلی مشهد بزودی تصویب می‌شود
معاون شهرسازی اداره کل راه و شهرسازی استان خراسان رضوی گفت: امیدواریم ظرف 1 ماه آینده طرح‌های تفصیلی حوزه‌های مختلف مشهد مقدس به تصویب برسد؛ با تمهیدات اندیشیده شده، این امر محقق می‌شود و از این طریق می‌توان بهترین فرصت را در اختیار شهر و شهروندان قرار دهیم.

به گزارش پایگاه خبری معماری و نما،طرح‌ تفصیلی مشهد؛ بهاره بزرگمهر، معاون شهرسازی اداره‌کل راه و شهرسازی استان خراسان رضوی در جلسه کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر مشهد مقدس با بیان اینکه مشهد سال‌ها فارغ از ایده و طرح‌های شهرسازی واقعی، در قالب دستورالعمل‌ موردی پاسخگویی می‌شده، اظهارکرد: این رویه یعنی تقلیل شهرسازی به سطح تراکم و تقلیل سطح تراکم به عرض معبر و قطعه زمین که بزرگترین خطا و تهدید است.

وی با بیان اینکه این رویه آسیب‌های مختلفی را به همراه دارد که یکی از شاخص‌ترین آنها، فرآیندهای طولانی غیرشفاف مساله‌دار است، گفت: حاکم بودن چنین رویه‌ای، فارغ از نگاه‌های ساختاری و دغدغه‌های شهرسازی، به توسعه پایدار شهر لطمه می‌زند؛ نگاه صرف به یک موضوع و پلاک، بدون درنظر گرفتن سایر جوانب، امروزه قابل پذیرش نیست.

بزرگمهر با اشاره به طرح‌های تفصیلی، افزود: امکان تهیه طرح‌های تفصیلی و بازنگری در آنها پیش از تصویب طرح جامع وجود ندارد؛ درواقع تصویب و ابلاغ طرح جامع به معنی کلید خوردن تصویب و ابلاغ طرح‌ تفصیلی مشهد است.

تصویب طرح‌ تفصیلی مشهد در ۱ ماه آینده

معاون شهرسازی اداره‌کل راه و شهرسازی استان خراسان رضوی تصریح کرد: امیدواریم ظرف ۱ ماه آینده طرح‌های تفصیلی حوزه‌های مختلف مشهد مقدس به تصویب برسد؛ با تمهیدات اندیشیده شده، این امر محقق می‌شود و از این طریق می‌توان بهترین فرصت را در اختیار شهر و شهروندان قرار دهیم.

بخوانید:  جایزه Dezeen سال ۲۰۲۱ میلادی

بزرگمهر شفاف‌سازی جریان پاسخگویی به شهروندان، فراهم آمدن توسعه شهری و پاسخگویی برای عموم را از جمله مزایای طرح‌های تفصیلی مذکور دانست و گفت: از این پس، هرز رفتن منابع شهری را شاهد نخواهیم بود و پس از ۳۰ سال فرصت تاریخی و بی‌نظیری پیش روی شهر مشهد مقدس قرار می‌گیرد.