تسریع در روند توسعه حاشیه شهر مشهد
تسریع در روند توسعه حاشیه شهر مشهد
رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد مقدس گفت: مهمترین دستاورد شورای ششم و مدیریت شهری با بهره‌برداری از پروژه‌هایی چون بولوار بصیرت، لبخند رضایت و شادمانی است که در چهره مردم حاشیه شهر قابل مشاهده است.

به گزارش پایگاه خبری معماری و نما،حاشیه شهر مشهد؛ ایمان فرهمندی در مراسم بازگشایی “بولوار بصیرت”، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره حجت‌الاسلام شهید “دارایی”، اظهارکرد: بازگشایی بولوار بصیرت، فرصت جدیدی پیش روی مردم این محدوده ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه توجه به مناطق کم‌برخوردار و حاشیه شهر، راهبرد اساسی شورای شهر و مدیریت شهری در دوره ششم است، گفت: متعهد به توسعه مناطق کم‌برخوردار و حاشیه‌ای هستیم؛ پهنه‌هایی که بهره کمتری از امکانات شهری برده‌اند و باید با تسریع در روند رشد و توسعه آن‌ها، به توازن و تعادل دست یابیم.

فرهمندی “راه” و “حمل‌ونقل” را زیرساخت اصلی توسعه دانست و افزود: احداث راه و ایجاد دسترسی جدید بی‌شک پیشرفت و آبادانی را به همراه خواهد داشت؛ شرط کارایی و اثربخشی اقدامات مختلف، برخورداری از دسترسی عمومی مناسب است.

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد مقدس تصریح کرد: درصدد هستیم که با باز کردن راه مردم، روند توسعه در مناطق کم‌برخوردار و حاشیه شهر را تسهیل و تسریع ببخشیم.

اهمیت توسعه حاشیه شهر مشهد

فرهمندی با لذت‌بخش خواندن بازگشایی بلوار بصیرت و تسهیل تردد در خیابان شهید “رحیمی”، گفت: کافیست شرایط این خیابان را، قبل و بعد بازگشایی، مورد سنجش قرار دهید؛ امروز ساکنان این خیابان از یک فضای شهری مناسب، پیاده‌روهای با کیفیت و معبر درخوری برخوردار هستند.

بخوانید:  ورود افراد غیرمتخصص به فرآیند ساخت و ساز به دلیل ضعف قوانین

وی افزود: مهمترین دستاورد ما، لبخند رضایت و شادمانی مردم حاشیه شهر مشهد قابل مشاهده است؛ توفیق و فرصتی که در اختیار مدیریت شهری قرار گرفته و قدردان آن هستیم.

فرهمندی با تقدیر و تشکر از تولیت آستان قدس رضوی، استاندار و تمامی ارکان تاثیرگذار در این پروژه، اظهارکرد: آنچه در پروژه‌های شهری شاهد هستیم، ثمره هم‌افزایی دستگاه‌های مختلف، برای مردم و به نفع مردم است.

وی از نقش‌آفرینی شوراهای اجتماعی محله نیز تشکر نمود و گفت: شورای ششم و مدیریت شهری در این دوره نسبت به ظرفیت‌های مردمی و اجتماعی، نگاه همکارانه دارد و از تمامی این مجموعه‌ها تقاضا داریم به کمک مدیریت شهری بیایند و شهرداری را به سمت باز کردن گره‌های اساسی و مشکلات مردم سوق دهند.

فرهمندی با اشاره به فعالیت‌ها و اقدامات شاخص حوزه عمرانی شهرداری مشهد در پروژه بازگشایی بولوار بصیرت، افزود: این رویکرد و عزم جهادی نشان از عطش برای خدمت به مردم، به ویژه ساکنان حاشیه شهر مشهد است و امیدواریم اتفاقات بیشتری را به نفع مردم رقم بزنیم.