لزوم بهره‌مندی از ظرفیت بین المللی شاهنامه فردوسی
لزوم بهره‌مندی از ظرفیت بین المللی شاهنامه فردوسی
عضو کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر مشهد گفت: ظرفیت های فرهنگی و مفاخر بسیار بزرگی همچون حکیم ابوالقاسم فردوسی در خراسان و کشور داریم که باید آنها را به درستی به نسل جوان معرفی کنیم.

به گزارش پایگاه خبری معماری و نما،شاهنامه فردوسی؛ حسین حسامی در حاشیه بازدید از رویداد فرهنگی و هنری «حکیم توس» اظهار کرد: شهنامه فردوسی بزرگ با گنجینه‌ای از کلمات که آن‌ها را به نظم درآورده، ادبیات پارسی را زنده نگه داشته و به جهانیان معرفی کرده است.

وی با اشاره به شعار شورای ششم مبنی بر جهان شهر بودن مشهد مقدس و بهره‌مندی از حضور مضجع شریف امام مهربانی‌ها، ادامه داد: ما در حوزه مدیریت شهری وظیفه داریم که این ظرفیت بین المللی را به درستی معرفی کنیم.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه، فناوری اطلاعات و منابع انسانی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس بیان کرد: شهر مشهد علاوه بر مضجع ملکوتی امام رضا(ع) که محور شکل گیری این شهر بوده است، ظرفیت‌های بسیار خوبی از جمله آرامگاه فردوسی و توس و شاهنامه فردوسی را در خود جای داده که باید این ظرفیت‌ها را بیش از پیش فعال کنیم.

حسامی اضافه کرد: نیاز است تا با ریل گذاری مناسب در مناسبت‌های مختلف از جمله دهه ادب و حماسه، مردم و به ویژه نسل جوان را با این ظرفیت‌های مهم در حوزه‌های مختلف آشنا کنیم.

وی با اشاره به یادمان‌های استقبال از بهار عنوان کرد: امسال شاهد فعالیت‌های متفاوتی در حوزه استقبال از بهار در مشهد بودیم؛ این در حالی است که به المان‌های مرتبط با شاهنامه فردوسی، توجه ویژه‌ای شد و مورد استقبال زائران و مجاوران نیز قرار گرفت.

بخوانید:  ضرورت ایجاد سازمان ورزش شهرداری مشهد

عضو کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به انتقال مفاهیم به زبان هنر، تصریح کرد: رویداد فرهنگی هنری «حکیم توس» نیز از برنامه‌های خوب در دهه ادب و حماسه است که در آرامگاه فردوسی برپا شده و روایتگری داستان‌هایی از شاهنامه را انجام می‌دهد.