«شمس» ، نشریه سازمان نظام مهندسی ساختمان منتشر شد
«شمس» ، نشریه سازمان نظام مهندسی ساختمان منتشر شد
«شمس» نشریه سازمان نظام‌ مهندسی ساختمان است که با هدف انعکاس رویدادها و فعالیت‌های انجام گرفته در سازمان و همچنین به روزرسانی دانش و توان فنی اعضا به صورت فصلنامه منتشر می‌شود .

به گزارش پایگاه خبری معماری و نما،نشریه سازمان نظام مهندسی ساختمان؛ در شماره ۱۲۱ این نشریه حمزه شکیب، سرپرست سازمان نظام‌مهندسی ساختمان، در گفت‌و‌گوئی به سؤالاتی در خصوص اهم برنامه‌های خود تا برگزاری انتخابات نهمین دوره‌ی شورای مرکزی، چگونگی روابط سازمان نظام‌مهندسی ساختمان و وزارت راه و شهرسازی، اصلاح قانون نظام‌مهندسی و کنترل ساختمان و استقلال سازمان پاسخ داده‌اند.

همچنین در بخش پرونده به موضوع قانون نظام‌مهندسی و کنترل ساختمان که از مباحث چالش برانگیز این روزهاست، پرداخته شده است. در این فصل، ابتدا تاریخچه‌ای از این بحث مطرح شده و سپس جمع‌بندی اولیه بررسی‌های شورای مرکزی سازمان نظام‌مهندسی ساختمان در خصوص لایحه و طرح اصلاحی موجود تشریح گردیده و در ادامه دیدگاه‌های پیشنهادی و انتقادی در این موضوع در قالب گفت‌وگو، یادداشت و گزارش تحلیل و بررسی شده است. در فصل دوم این نشریه، طرح نهضت ملی مسکن و چالش‌ها و راهکارهای موجود به صورت ارائه گزارش، گفت‌وگو مطرح شده است.

مهترین مطالب شماره ۱۲۱نشریه شمس؛نشریه سازمان نظام مهندسی ساختمان

موضوع حق‌الزحمه‌ نظارت، هفت نکته در نقد مبحث دوم مقررات ملی ساختمان و بررسی نظام پیشنهادات موضوعاتی است که در بخش حقوقی این شماره بررسی شده است و در فصل گزیده‌ها به موضوع چگونگی تأمین منابع مالی در قالب میزگردی با حضور رؤسای سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان‌ها، نگاهی به معماری پایدار و معماری اقلیمی، فرصت‌ها و تهدیدهای مدیریت یکپارچه‌ی شهری، مبحث نوزدهم مقررات ملی ساختمان، فرایندهای ساخت‌و‌ساز در کشور کانادا و … پرداخته شده است. برای مطالعه نسخه الکترونیک این شماره از نشریه سازمان نظام مهندسی ساختمان می‌توانید به سایت www.shamsmag.ir مراجعه نمائید.

بخوانید:  آخرین آمار خرید خانه در ترکیه توسط ایرانی‌ها
نشریه سازمان نظام مهندسی ساختمان