باغ‌ایرانی ایوان سلام پایانه مسافربری امام‌رضا(ع) مشهد افتتاح شد
باغ‌ایرانی ایوان سلام پایانه مسافربری امام‌رضا(ع) مشهد افتتاح شد
با حضور وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری باغ‌ایرانی ایوان سلام پایانه مسافربری امام‌رضا(ع) مشهد به صورت رسمی افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری معماری و نما،باغ‌ایرانی ایوان سلام پایانه مسافربری امام‌رضا(ع) مشهد؛ همزمان با سفر رئیس جمهوری عزت‌الله ضرغامی عصر چهارشنبه ضمن ورود به مشهد مقدس پروژه بازپیرایی فضای مقابل پایانه امام‌رضا(ع) را به‌صورت رسمی افتتاح کرد.

این بازپیرایی در راستای حفظ منظر شهری به شکل باغ ایرانی با آب‌نما و فضای سبز طراحی و اجرا شده و چون هنگام ورود به این محدوده، زائران با گنبد و بارگاه ملکوتی حضرت رضا (ع) روبه‌رو می‌شوند از گذشته به ایوان سلام معروف است، بر همین اساس”باغ‌ایرانی ایوان سلام” نامگذاری شده است.

پروژه در ابتدا به دو فاز تقسیم شد و پیرو تأکید شهردار مبنی بر اتمام هر چه سریع‌تر فاز اول آن، سازمان عمران با افزودن نوبت شب سرعت عملیات اجرایی پروژه را افزایش داد، بدین منظور ۲۴۵ نفر نیروی کارگر و متخصص در سه نوبت در این پروژه فعالیت داشتند.

گفتنی است، بازدید از بافت اطراف حرم مطهر رضوی، بازدید از شهرستان بینالود، بازدید از چند پروژه حوزه گردشگری و میراث‌فرهنگی و نشست هم‌اندیشی با فرمانداران شهرستان‌های بینالود، چناران و گلبهار از جمله برنامه‌های سفر دو روزه وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است.

همچنین همزمان با این سفر میثم آسوپا، نماینده تام‌الاختیار وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، در محل اداره‌کل میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی واقع در بولوار شهید صادقی مستقر است و طی روزهای دهم و یازدهم فروردین ۱۴۰۱ به درخواست‌های مردم رسیدگی می‌کند.

بخوانید:  مشروح مصوبات سی‌وپنجمین جلسه علنی شورای شهر مشهد
  • منبع خبر : خبرگزاری مهر