نمای آپارتمان مدرن با ترکیب آجر و بتن
نمای آپارتمان مدرن با ترکیب آجر و بتن
آپارتمان YPY 1731 یک مجتمع مسکونی با یازده واحد می باشد که در منطقه سن مارتین قرار گرفته است. این اثر در یک منطقه ی خوش آب و هوا با کاربری صرفاً مسکونی در استان Buenos Aires واقع شده است.

به گزارش پایگاه خبری معماری و نما، نمای آپارتمان مدرن؛ این ساختمان در منطقه ی آرام و وسیعی قرار گرفته و یک پاسیو بزرگ رو به غرب ایجاد می کند، صفحات آجری مختلف را از روی صفحه ها می گشاید تا شیب هایی ایجاد کند که به کاربری های مختلف، خصوصی، نیمه عمومی و عمومی این ساختمان مسکونی پاسخ دهد.

پیکربندی فضا:

این برنامه در پنج سطح در دو بدنه با یک حیاط اصلی بزرگ جایی که بلوک سیرکولاسیون مرکزی در آن جانمای گشته، سازماندهی شده است. در اطراف این فضای مرکزی بزرگ، کاربری های خصوصی خانه ها و در نمای جلو و عقب، کاربری های عمومی چیده شده اند. این حجم مرکزی سیستمی از پله ها را به صورت هم تراز و با تهویه متقابل بیان می کند و می تواند نور را در زمان های مختلف روز جذب کند. خانه ها بین واحدهای تک و دو ارتفاع از چهار سطح ترکیب شده اند. در طبقه بالای روبرو یک واحد سه خوابه با امکان گسترش به تراس وجود دارد.

مادی بودن

ساختار نمای آپارتمان مدرن YPY 1731 با بتن اکسپوز در ترکیب با صفحات مختلف بافته شده از آجر معمولی که بخش های نیمه عمومی و خصوصی ساختمان را احاطه کرده، پوشیده شده است. این صفحه‌ پوشش نما، ورود نور طبیعی به فضای داخل ساختمان را کنترل می کنند و مهم تر از همه برای کاربران حریم خصوصی ایجاد می کنند. در تضاد با رنگ قرمز آجر، طراحان برای فضای داخلی، متریال و مواد خنثی با رنگ های خاکستری و سفید را انتخاب کردند. نفوذپذیری مصالح و تابش نور در طول روز، کیفیت فضایی ساختمان و نواحی آن را تغییر می دهد.

بخوانید:  قیمت زمین در جزیره هرمز چقدر است؟

نتایج

جستجو برای بازنگری در پیکربندی های احتمالی اشیاء معماری از طریق آزمایش مواد و اختلاط گونه شناختی یکی از شیوه هایی است که در هم افزایی و بازتعریف مداوم در داخل استودیو توسعه می یابد. طراحان معتقد بودند که مداخلاتی که توسعه می یابد فرصتی برای بازنگری فن آوری هایشان است که امکان توسعه معماری های ناهمگون، عادلانه تر و فراگیرتر را بدون دست کشیدن از کیفیت فضایی فراهم می کند که به شیوه های جدید زندگی پاسخ می دهد.

جستجویی برای انسجام بین پیکربندی حجمی ساختمان و قدرت تفکیک زمین ساختی مصالح آن وجود دارد. چیدمان صفحات از آجرهایی با روکش معمولی، ورودی های نور را در شیب های مختلف ایجاد می کند و می تواند فضاهای خصوصی و نیمه عمومی را، پوشیده و بدون پوشش در یک محیط شهری محله، بیان کند.

در ادامه شما را به دیدن سایر تصاویر نمای آپارتمان مدرن دعوت می نماییم:

نمای آپارتمان مدرن با ترکیب آجر و بتن
نمای آپارتمان مدرن با ترکیب آجر و بتن
نمای آپارتمان مدرن با ترکیب آجر و بتن
نمای آپارتمان مدرن با ترکیب آجر و بتن
نمای آپارتمان مدرن با ترکیب آجر و بتن
  • منبع خبر : آرک لاین